ПРВА ЛИНИЈА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ДЕНЕС
  • ПОЛИТИКА
  • ФРОНТ
  • ОПШТЕСТВО
  • СВЕТ
  • ЕКОНОМИЈА
  • МАГАЗИН
  • КУЛТУРА
  • СПОРТ
  • ДОМА
  • ДЕНЕС
  • ПОЛИТИКА
  • ФРОНТ
  • ОПШТЕСТВО
  • СВЕТ
  • ЕКОНОМИЈА
  • МАГАЗИН
  • КУЛТУРА
  • СПОРТ
No Result
View All Result
ПРВА ЛИНИЈА
No Result
View All Result
Home ИЗБОРИ

Кампањата е на средина: СДСМ очекува победа

Затоа СДСМ во кампањата, она малку во кое ги споменува противкандидатите од ВМРО-ДПМНЕ, го нагласува токму тоа, дека партијата на Мицкоски останала во истата матрица, ги интересира само власт, моќ и пари, за одново да инсталираат режим.

July 5, 2020 15:56
in ДЕНЕС, ИЗБОРИ, ПОЛИТИКА
Share on FacebookShare on Twitter
Предизборната кампања на политичките партии влегува во финална фаза. Уште малку денови имаат кандидатите да се претстават и да ја промовираат својата програма. Иако оваа кампања се одржува во посебни услови, со намален број на граѓани, сепак партиите наоѓаат начин како да ги мобилизираат гласачите. Покрај интернет кампањата, фокусирана преку социјалните мрежи се одржуваат и секојдневни средби со граѓани. Владеачката СДСМ избра да организира трибини низ градовите на кои присуствуваат од 50 до 100 граѓани, седнати на дистанца и со заштитна опрема, пренесува Нова ТВ.

НАТО и ЕУ како силни аргументи на СДСМ 
Зоран Заев е главен говорник на трибините, чиј караван веќе ја мина пола држава, па остануваат уште некои населени места. СДСМ избра да води позитивна кампања, голем дел од говорите на кандидатите се посветени на реализираните проекти во изминатите три години, како и на плановите за иднина. Многу мал дел посветуваат на ВМРО ДПМНЕ и нивните кандидати. Ова е исправен потег ако се цени според тоа дека СДСМ има што да набројува на трибините од досегашните успеси.
Главен аргумент е членството во НАТО и одлуката за почеток на преговорите со Европската Унија (ЕУ). Двете стратешки цели за кои сонува државата три децении конечно се реализирани и тој успех не може никој да го одеземе на Заев и на неговиот тим. Но, НАТО и ЕУ не значат само интегрирање и европеизирање на државата, туку тие повлекуваат низа други решени прашања. На пример, претходно Северна Македонија и Грција го потпишаа Преспанскиот договор за да го надминат долгогодишниот спор. Оттогаш двете соседни држави имаат изградено мост на пријателство што претходно не можеше да се замисли кога други политичари ја водеа државата и во име на лажниот патриотизам никогаш не сакаа да се реши спорот со Грција.
Македонскиот јазик и идентитет се потврдени
Заев и тимот го потпишаа и Договорот за добрососедство со Бугарија со што станавме соработници и партнери и со источниот сосед. Сега ситуацијата со соседите е сосема поинаква, тие се борат за нас и не поддржуваат во европските аспирации. Договорите се потпишани и на македонски јазик со неговото кирилско писмо што преставува своевидно признавање на јазикот. Дополнително, пред неколку дена ЕУ излезе со став дека целото европско законодавство треба да се преведе на македонски јазик затоа што Северна Македонија ги започнува преговорите. И со ова се потврди признавањето на јазикот и идентитетот.
И овој аргумент во кампањата е на страната на СДСМ, колку и да сакаат Мицкоски и ВМРО-ДПМНЕ да го негираат тоа и да ги промовираат тезите дека јазикот, културата и идентитетот некој ги продал. Дури одат до таму што ги лажат гласачите дека ќе ги поништеле договорите, ќе ги ревидирале и што ли уште не, иако добро знаат дека тоа не е можно и дека со тоа целосно ќе ја загрозат европската иднина на државата.
Европска опција 
Значи, покрај интегрирањето и изградените пријателски односи до соседите, во изминатите три години владата на СДСМ успеа да го врати нарушениот меѓународен имиџ. Денес нашата држава има искрени пријатели и соработници во сите големи европски држави и САД. Затоа Заев на трибините повторува дека на македонските граѓани црвен тепих им послале Германија, Франција, Италија, Австрија и уште многу други силни држави, а со тоа признале дека постои нашата држава, нашиот јазик и идентитет.
Сето ова значи дека патот е отворен и дека сега ние мора да ја искористиме шансата, а таа шанса ја нуди коалицијата „Можеме“ која е проевропски ориентирана, која застапува демократски и човечки вредности. Токму затоа Заев повикува граѓаните да се определат за извесната европска иднина наместо за мрачните сили на режимот. А тоа е така затоа што Мицкоски не нуди ништо ново од тоа претходното на Груевски, особено кадровски, па на листите се голем број обвинети за криминал кои повеќе би се посветиле како да се извлечат од одговорност отколку да се занимаваат со интеграциите и воведување на правда.
Има пари за граѓаните
И тоа е околу надворешната политика, ама таа дава сигурност за внатрешната. Со пристапувањето кон НАТО и ЕУ се отвораат фондови кои ќе може да се користат за развој на домашната економија, за отворање нови работни места и за зголемување на платите, нешто кое СДСМ го прави во изминатиот период. Тука стигнуваме до другите аргументи на Заев и тимот во предизборната кампања – 60.000 нови работни места се отворени во реалниот сектор, а се најавуваат уште 100.000 во следните четири години. Минималната плата на два пати беше зголемена, но сегашните 14.500 ќе станат 20.000 денари во новиот мандат, исто како што се најавите дека просечната плата ќе изнесува 34.000 денари, откако СДСМ успеа да ја покачи до 27.000 денари.
Кога зборуваме за поголеми плати, Заев има повторно силен аргумент кој го експлоатира пред граѓаните, зголемени се платите на здравствените работници од 25 до 40 отсто, на просветните работници за 20 отсто, на полицијата, на армијата, на вработените во градинките, итн. Што е разликата од претходно и сега? – До сега беше незамисливо дека платите во јавниот сектор можеле да се зголемат за толку проценти затоа што претходно зголемувањата беа незначителни, по три, четири, по пет проценти. Затоа Заев низ кампањата уверува дека државата има пари и дека тие сега одат кај граѓаните наместо за непродуктивни трошоци како Скопје 2014. Затоа најавува нови покачувања и во следните години. Има зголемување на пензиите за 1.700 денари, воведена е социјалната пензија, зголемена е социјалната помош и детскиот додаток, итн.
Позитивна кампања со бројки и факти
Со оглед дека една од тезите на СДСМ во кампањата е дека ги враќаат парите кај граѓаните, неопходно е да имаат и факти за тоа. „Мој ДДВ“ е акција преку која 10 милиони евра се вратени кај народот преку скенирање на фискалните сметки. Понатаму, домашниот буџет е олеснет за укинатата радиодифузна такса, за враќањето на евтината тарифа на струјата, намалените трошоци за катастарски и административни трошоци, ДДВ на фирмите им се исплатува за 30 дена, итн. Сето ова е дел од говорите на кандидатите на СДСМ во нивната кампања.
Можеби затоа СДСМ го менува политичкото дејствување и се фокусира на позитивна кампања затоа што имаат аргументи, бројки и визија. Тие за прв пат во политичката историја на државата промовираат коалиција со сите етнички заедници, вклучително и албанската преку БЕСА што до сега беше незамисливо дека може да функционира пред избори. За прв пат една опција на листите има пола жени, а пола мажи меѓу кандидатите. Настапите и говорите на кандидатите на СДСМ отвораат ново поглавје на политичката сцена, дека кампањата, сепак, можела да биде со презентација на сработеното и со најавите и плановите за иднина, нешто кое до сега ретко се гледаше затоа што секогаш партиите се занимавале со противникот, а помалку со програмата.
Ненаучена лекција
ВМРО-ДПМНЕ го продолжува тој тренд со напади на противникот во отсуство на аргументи и понуда. Целата нивна кампања е сведена на оцрнување лично кон Заев и кон неколкумина од неговите првотимци. Покрај видео спотовите со негативна содржина, тие и во настапите пред граѓаните повеќе време трошат да ги наклеветат и да лажат за кандидатите на СДСМ, отколку што пласираат понуда и решенија. Во изминатите три години Мицкоски и првенците на ВМРО-ДПМНЕ целото време го потрошија за креирање лажни вести и деструктивно однесување, во обид да го спречат европскиот процес, но и да го минимизираат секој успех.
Сигурно на Мицкоски ќе му беше политички поисплатливо да беше конструктивен, особено во борбата против пандемијата, но и во битката за европеизирање на државата, но тој наместо да расчисти со криминалните кадри и да промовира нова политика, заглави и со истите и со истата политика. Затоа СДСМ во кампањата, она малку во кое ги споменува противкандидатите од ВМРО-ДПМНЕ, го нагласува токму тоа, дека партијата на Мицкоски останала во истата матрица, ги интересира само власт, моќ и пари, за одново да инсталираат режим.

ФРОНТЛАЈН Е-БИЛТЕН

ПРЕТПЛАТИ СЕ НА Е-БИЛТЕНОТ НА ФРОНТЛАЈН И ДОБИВАЈ ГИ НАЈНОВИТЕ ВЕСТИ НА ТВОЈАТА Е-АДРЕСА

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

НАЈНОВО

Македонскиот краток експериментален филм „ЛИМА“, селектиран на „Short Film Corner“ на Канскиот филмски фестивал

May 19, 2025
Џабир Дерала

Линии со код, реки од крв

May 19, 2025

Мицкоски: Таравари одлучи да се приклучи на блокот на криминалот

May 19, 2025

НАЈЧИТАНО

  • (ВИДЕО) Австрија победник на Евровизија 2025

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Научив дека смолата може да ја исуши црешата ко вмро Македонија

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Мистиката на папската облека и прстенот – симболи на моќ, жртва и светост

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • АД МЕПСО: Поради нискиот транзит и конзум на електрична енергија дојде до краткотраен испад на 110 киловолтната преносна мрежа

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Руското влијание во Србија и Балканот: Геноцид, пропаганда, негирање и хегемонија

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

© 2023 Frontline.mk

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • ПОЛИТИКА НА ПРИВАТНОСТ
  • МАРКЕТИНГ
  • КОНТАКТ

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ДЕНЕС
  • ПОЛИТИКА
  • ФРОНТ
  • ОПШТЕСТВО
  • СВЕТ
  • ЕКОНОМИЈА
  • МАГАЗИН
  • КУЛТУРА
  • СПОРТ
  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • МАРКЕТИНГ

© 2023 Frontline.mk