WhatsApp на Facebook Inc. ги предупредува своите 2 милијарди корисници за ажурирање на својата политика за приватност – и ако сакаат да продолжат да ја користат популарната апликација за пораки, мора да ја прифатат. Новите термини, испорачани на почетокот на 2021 година, предизвикаа негодувања кај експертите за технологија, поборниците за приватност, милијардери претприемачи и владини организации и предизвикаа бран на промени кај ривалските услуги. WhatsApp вели дека промените се неопходни за да му помогнат подобро да се интегрира со другите производи на Фејсбук, но го одложи рокот на промената на политиката заради реакциите од јавноста.
Што вели новата политика за приватност?
WhatsApp сега го задржува правото да споделува податоци што ги собира од вас со пошироката мрежа на Фејсбук, која ја вклучува и Инстаграм, без оглед дали имате сметки или профили таму. Голем дел од политиката, што се однесува на WhatsApp, е генерално во согласност со она што беше претходно, и наведува дека „WhatsApp добива информации од и споделува информации со другите компании на Фејсбук. Ние може да ги користиме информациите што ги добиваме од нив, и тие може да ги користат информациите што ги споделуваме со нив, за да помогнеме во работењето “и за услуги на пазарот. За долгогодишните корисници, опцијата за споделување податоци со Фејсбук беше достапна во 2016 година, но тоа беше само тоа: опционално и привремено. Требаше да стане задолжително за сите од 8 февруари, но компанијата го одложи тоа до 15 мај, додека дополнително ги објаснува промените и условите и начинот на кој што тоа би функционирало.
Може ли Фејсбук да прочита што се случува на мојот WhatsApp сега?
Не. Разговорите со вашите пријатели се криптирани од крај до крај, што значи дека дури ниту самата WhatsApp не може да пристапи до нив. Сепак, со користење на WhatsApp може да ги споделувате со него вашите податоци за употреба, како и уникатниот идентификатор на вашиот телефон, меѓу другите видови т.н. метаподатоци. Овие можат да бидат поврзани со вашиот идентитет, според WhatsApp на неговиот список во App Store на Apple Inc., токму овие податоци се спорни и се тие за коишто политиката на приватност предвидува дека сега може да се споделат со Facebook.
Зошто Фејсбук ги сака податоците?
Вели дека му треба за да му помогне во работењето и да ги подобри своите понуди. Пошироко, скоро сите приходи од 21,5 милијарди долари, кои Фејсбук ги оствари во третиот квартал од 2020 година, беа од реклами, а ги нема на WhatsApp. Компанијата сака да може да им служи на повеќе со насочени реклами на луѓето на Фејсбук и Инстаграм, исто така знаејќи ги нивните навики за употреба на WhatsApp и да им дозволи на деловните субјекти да праќаат во WhatsApp предмети што, на пример, биле кликнати во рекламите на Instagram.
Што е последицата?
Канцеларијата за медиуми на турскиот претседател Реџеп Таип Ердоган и Министерството за одбрана на неговата земја соопштија дека го исфрлаат WhatsApp. Технолошкиот милијардер Илон Маск ја одобри ривалската апликација „Сигнал“ на неговите 42 милиони следбеници на Твитер АД. Сигнал ја користи истата технологија за шифрирање со отворен извор како апликацијата во сопственост на Фејсбук, а нејзината матична компанија Сигнал Месинџер беше ко-основач на ко-креаторот на WhatsApp Брајан Актон. Со години е популарен меѓу свиркачите и поборниците за приватност.
Дали политиката е иста на глобално ниво?
Не. Има разлика во текстот за Европа во споредба со остатокот од светот. Во САД, на пример, WhatsApp експлицитно вели дека сака да им дозволи на корисниците да започнат да ја поврзуваат нивната сметка на Facebook Pay „да плаќаат за работи на WhatsApp“ и да им дозволат да разговараат со пријателите на Facebook. Овој текст не се појавува во верзијата применлива за Европа.
Зошто се третира поинаку кон Европа?
Европските власти за заштита на податоците, кои според строгите закони за приватност на Европската унија имаат овластување да казнуваат компании до 4% од глобалните годишни приходи доколку ги прекршат правилата на блокот, во 2016 година изразија „сериозна загриженост“ во врска со споделувањето на податоците за корисниците на WhatsApp. Антимонополските власти на ЕУ во 2017 година го казнија Фејсбук со 110 милиони евра (133 милиони УСД) за заблуда на регулаторите за време на прегледот за преземање на WhatsApp во 2014 година, но престанаа да го поништуваат одобрувањето на спојувањето. Фејсбук им рече на регулаторите на ЕУ за време на прегледот дека технички не е можно да се комбинираат податоците на WhatsApp со неговите други услуги.
Кој има корист од промените во политиката за приватност?
Бизниси, главно. WhatsApp вели дека компаниите ќе можат да користат нови алатки за комуникација и продажба на клиенти на платформата на Facebook. Исто така, рече дека специјално за пораките разменети помеѓу корисник и компанија, тој бизнис „може да види што зборувате и може да ги користи тие информации за сопствени маркетинг цели, што може да вклучува рекламирање на Фејсбук“ Но, другите корисници вклучуваат ривалски услуги како „Сигнал“. На 12 јануари, Сигнал сподели податоци на Твитер кои сугерираа преземања за телефони со Android скокнаа од вкупно 10 милиони во сите времиња на повеќе од 50 милиони за еден ден. На 13 јануари, таа беше најпопуларната бесплатна апликација на продавниците на Apple и Google во многу земји, вклучувајќи ги САД, Велика Британија и многу други во континентална Европа. Сепак, до 20 јануари, позицијата на апликацијата во табелите со продавници започна да се лизнува.