Минатата година Сара Прист забележа нов тренд: лице по лице на ТикТок со тркало што менува боја. Овој филтер за зголемена реалност им помагаше на корисниците да одредат кои нијанси најдобро го надополнуваат нивниот тен – информации што би можеле да ги користат за да изберат повеќе ласкави нијанси на облека.
Како фриленсер стилист, Прист веќе беше запознаена со анализата на сезоната на бои – стилската теорија на која се заснова филтерот. Во јануари таа објави видео во кое ги советува потенцијалните корисници на филтри како да го направат тоа правилно: не носете вештачки тен, избришете ја шминката и стојте на природна светлина.
Тој клип од 52 секунди сега има 1,4 милиони прегледи и повеќе од 700 коментари кои дебатираат дали таа е пролет или лето (таа е ладно лето, вели Прист).
@stylingbypriest It can take some time to train your eye to see the differences and some people are more obvious than others. Good luck! #colorseason #stylingbypriest
За да профитира, Прист почна да нуди виртуелни консултации. Таа ги гледа фотографиите на клиентите и помага да открие дали се лето, пролет, есен или зима (или една од поткатегориите што ги разложува овие сезони во микроклими како „јасна“, „длабока “ и „ладна“). 22-годишната девојка се заснова на системот за личен стил, кој некогаш беше главен елемент на училиштата за шарм и женските списанија, што направи големо враќање за нејзината генерација.
„Мислам дека е многу важно за одржлива, бавна мода да знаете кои бои всушност ви изгледаат добро“, вели Прист. „Може да ве спречи да претерате со конзумирање и да бидете заробени во брзата мода и трендови.
„И може да биде навистина моќно да се знае, можам да ги носам овие бои и да се чувствувам добро со мојот изглед. Како, јас не сум грда – јас сум само лето“.
Во 1980-тите компаниите, вклучувајќи ги Color Me Beautiful и House of Color, направија голем бизнис со проценување на боите на луѓето. Освен што објавуваа бестселери кои ги водат читателите низ основите на анализата на боите, тие обучуваа консултанти кои ќе ги посетуваат клиентите дома, ќе ги обложат во различни обоени ткаенини и ќе одредат кои нијанси ги натерале да „пукаат“, врз основа на тонот на нивната кожа (и во помала мера, боја на коса и очи). Идејата е дека секој има збир на нијанси по кои треба да посегне, и други бои кои треба да ги избегне при болката да изгледа „исплавено“. Зимата, на пример, сјае во обичка боја, но изгледа сенишно во кафена, додека есента може да извлече неутрални како беж, но не и посветли нијанси.
Додека анализата на сезоната на бои никогаш не исчезна целосно, 80-тите беа нејзиниот врв – до сега. Сузан Вилијамс работи како консултант за боја во Австралија од 2012 година, по обуката со House of Color во Велика Британија. До пред една година, нејзината типична клиентела спаѓаше во две категории: жените кои ги обработуваа боите во 80-тите и сакаа освежување, и нивните ќерки.
Триесет и петгодишната Амелија Маршал е една таква ќерка. Нејзината мајка е поранешен консултант за боја, па таа е воспитана знаејќи ја нејзината сезона (јасна пролет). Таа вели дека системот ја спречила да троши многу пари низ годините.
„Кога влегувам во продавница, можам да ги погледнам решетките и дури и да не одам до оние што ги немаат боите што ми одговараат. Или, пак, ќе има трендови и сезони каде што … јас само го искористувам“.
Во последната година Вилијамс почна да ја поздравува базата на помлади клиенти: жени во доцните тинејџерски години и раните 20-ти кои открија анализа на сезоната на бои на ТикТок.
Иако Вилијамс е среќна да ја пречека новата генерација, таа е сомнителна за ефикасноста на АР филтрите .
Нечии бои се „често незгодни да се развијат, дури и за мене, со многу искуство како консултант, која сезона е некој“, вели таа. Природната светлина, „со вистински тактилни ткаенини“ се клучни.
„Поминав многу време гледајќи ги филтрите и кога ги гледам коментарите долу, речиси сите грешат. На пример, тој човек ќе замине и ќе ги потроши сите овие пари [купувајќи облека во погрешни бои] мислејќи дека тоа е мојата сезона“.
Дури и онлајн, Прист има поента: на ТикТок хаштагот #neutral има шест пати повеќе прегледи од #colorpop – а на почетната страница на ултра брзиот моден гигант Шеин управуван од податоци, честопати единствените светли бои се банерите со „продажба“. Потоа, тука е неизбежниот успех на 50-те нијанси на беж салонки и облека од брендот Скимс на Ким Кардашијан. „Луѓето имаат тенденција да се чувствуваат поудобно во кафени и креми“, вели Прист.
Но, како што истакнува јужноафриканскиот јутјубер Кенсани Мохлатлоле на средината од длабокото нурнување во прегратката на неговата генерација З, неутрална или не, некои имаат поголема потреба за анализа на сезоната на бои од другите.
„Јас навистина не мислам дека анализата на бојата навистина се однесува на црните луѓе“, вели таа. „Затоа што мислам дека тие изгледаат добро во сè“.
Преземено: Гардијан