Седумдесет и седмото издание на Канскиот филмски фестивал започнува во вторник, 14. мај. Еве сè што треба да знаете за филмовите што брануваат и претендираат за Златната палма .
Пред нас, уште еднаш, Канскиот филмски фестивал открива контроверзни автпрски наслови – што кажува многу со оглед на минатогодишниот ѕвезден избор.
Ако го оставиме настрана бомбашкиот извештај на #MeToo кој се наѕира на свеченостите, како и штрајковите акции кои се закануваат да го исфрлат фестивалот (сигурно ќе биде напорно и стресно издание), го заокруживме она што најмногу го бараме како прогресивно од седмата уметност.
Ова се 10-те наслови кои се борат за овогодинешната Златна палма на кои особено се радуваме – без посебен редослед.
Чиракот
Канада – Ирска – Данска – Режија: Али Абаси
Свеж пресврт од неговиот A Different Man, кој ја освои Сребрената мечка, Себастијан Стен носи повеќе протетика во првиот филм на англиски јазик на иранско-данскиот режисер Абаси. Ѕвездите се закана а, бидејќи филмот го следи Доналд Трамп како млад директор за недвижнини во 1970-тите во Њујорк. Тој очигледно ќе склучи „фаустовски договор“ со десничарскиот адвокат Рој Кон (Џереми Стронг од Сукцесија). Надвор од навремената, привлечна природа на филмот, имајќи ги предвид тековните правни проблеми на Трамп и дежа-вуто претседателски наближување, доколку ова ја исполни ветувачката премиса фокусирана на корупција и измама, Абаси би можел да биде пред сериозен удар за Златната палма. . Режисерот веќе ја доби наградата Un Certain Regard во 2018 година за неговиот фантастичен филм Граница, а прекрасниот Holy Spider од 2022 година ја освои најдобрата женска улога во Кан за Зар Амир Ебрахими. Очекувајте да слушнете многу за ова за време на фестивалот.
Анора
САД – во режија на Шон Бејкер
Бејкер не е непознат за „Кроазетата“, бидејќи премиерно го имаше „Проектот Флорида“ во „Десетте недели на режисери“ во 2017 година и „Црвената ракета“ во конкуренција во 2021 година. Неговиот последен филм е за млада сексуална работничка од Бруклин, која прилично импулсивно се мажи за син на руски олигарх. Бајката наидува на значителна препрека кога неговите родители летаат за САД за да принудат поништување. Како што е обичај на писателот-режисер, актерската екипа е полна со релативно непознати, но го вклучува и актерот Јуриј Борисов од Одделот бр. 6. Изгледа многу ветувачки.
Фатени од плимата и осеката
Кина – во режија на Џиа Жангке
Познатиот кинески режисер Џиа Жангке е во конкуренција по шести пат со Caught By The Tides. Најавен е како романтичен еп за жена (Жао Тао), која го бара својот љубовник откако тој ќе замине без објаснување. Тоа е првата наративна линија на режисерот по „Ash Is Purest White“ од 2018 година (што… само леле) и органски се снимаше во текот на 23 години со истата актерска екипа и екипа.
Емилија Перез
Франција – Режија Жак Аудиар
Зборувајќи за главните потпори во Кан, францускиот режисер Жак Аудиар одговара. По натпреварувачките титули „Пророк“ (2009), ‘рѓа и коска (2012), Париз, 13-ти округ (2021) и, се разбира, неговиот добитник на Златна палма Деепан во 2015 година, Аудиар постојано и одново докажа дека е избран за сите правилни причини. Неговата музичка мелодрама во Мексико е за шеф на картел кој оди на операција за промена на полот за да се повлече од бизнисот, да ги избегне властите и да потврди нов пол. Карла Софија Гаскон, Зое Салдања, Едгар Рамирез и Селена Гомез глумат, а премисата е исто толку дива како и актерската екипа.
Покровот
Канада – Франција – Режија: Дејвид Кроненберг
Од „Crash“ од 1996 година до „Crimes Of The Future“ од 2022 година, канадскиот мајстор за хорор на телото имал неверојатни седум филмови во конкуренција – но Златната палма останува неостварлива. Можеби не за долго со неговата последна понуда, во која Винсент Касел глуми тажен вдовец кој измислува контроверзна технологија што ги поврзува луѓето со мртвите. Наречен е најличен филм на Кроненберг до сега, бидејќи тој ја загуби сопругата во 2017 година. Едвај чекаме да видиме што ни подготвува овој пат 81-годишниот светец-заштитник на чудното.
Супстанцијата
ОК-САД – Режија: Корали Фаргеат
Крв? Проверете. Феминистички наклонетост? Проверете. Телесен хорор? Проверете. О, инјектирајте го ова директно во нашата централна вена сега ве молам. Деми Мур, Маргарет Квали и Денис Квејд глумат во приказната исполнета со огорченост од францускиот режисер кој ни ја донесе нејзината бонбона боја на филмот за крвава одмазда, соодветно насловен како Одмазда, во 2017 година. Не се знае многу за деталите за заплетот на нејзината втора карактеристика, кои се чуваат под обвивка за максимален ефект. Но, не треба да знаеме повеќе. Главниот хонохонец од Кан, Тиери Фремо, го спореди со неодамнешниот добитник на Златната палма на Јулија Дукурно (и неодамнешна турнеја) Титан. Тоа е повеќе од доволно за да се продолжи. Звучи како проклето ветувачки исто така, нели?
Птица
ОК – Режија: Андреа Арнолд
Извонредниот филмски режисер Андреа Арнолд (Рибјалник, Американски мед, Крава) е овогодинешниот Кански добитник на Златната Карос, со која се оддава признание за кариерата на иновативните филмаџии. Што ако таа направи двојна златна победа? Таа се здружува со сеприсутниот двоен чин Бери Кеоган и Франц Роговски за да ја раскаже приказната за ликовите кои живеат на работ на општеството во ОК. Сè уште е обвиткано со мистерија, но очекувани отсутни (и тетовирани) татковци кои се судираат со своите ќерки (новодојдената Никија Адамс глуми како мало дете на прагот на пубертетот).
Видови на добрина
Велика Британија – САД – Режија: Јоргос Лантимос
Не е изненадување што овој се најде на листата. Очекувањата се небесно високи за враќањето на Лантимос во Кроазета со редовната соработничка Ема Стоун, по „Омилениот“ и минатогодишниот добитник на Златен лав (и четирикратен добитник на Оскар) „Јадни нешта“. За возењето се означуваат Џеси Племонс, Вилем Дефо, Џо Алвин, Хонг Чау и Маргарет Квали. Еве што знаеме (најчесто од трејлерите): тоа е антологиска слика наречена „триптих басна“; има танцување; телата се влечат по коридори; полицаец е вознемирен дека неговата исчезната сопруга се враќа и се чини дека е друга личност; а некој копнее да биде духовен водач. Направете од целиот тој славен хаос што сакате. Едно е сигурно: Уште една неконвенционално надреална црна комедија од неприкосновениот мајстор на грчкиот чуден бран кој повторно се здружува со писателот Ефтимис Филипу, кој ги напиша сите негови рани филмови.
Мегалополис
САД – Режија: Френсис Форд Копола
Уште еден жежок билет. Двократниот добитник на Златна палма Френсис Форд Копола (Разговор; Апокалипса сега) се враќа на натпреварот со самофинансиран еп од 120 милиони долари во кој глуми Адам Драјвер како архитект со главен план за обнова на Њујорк по дистописка катастрофа. Остатокот од ансамблот ги вклучува Обри Плаза, Џејсон Шварцман, Талија Шајр, Лоренс Фишбурн, Кетрин Хантер, Шија Лабаф и Дастин Хофман. Очигледно под влијание на Х. Овој се чувствува како да е епот што ни треба во моментов, или хубристичен погрешен оган. Што и да се испостави, сè уште сме зашеметени од исчекување.
Семето на светата Сл
Иран – Франција – Режија: Мохамед Расулоф
Друг зборуваше за титула, но од сите погрешни причини, за жал. Ова е првпат Расулоф да ја освои Златната мечка во изборот на Конкурсот во Кан, откако претходно освои награди во Un Certain Regard. Сепак, режисерот нема да присуствува бидејќи е осуден на осум години затвор и камшикување во Иран за злосторства за национална безбедност. Режисерот со години е мета на авторитарниот режим, а тајмингот на оваа реченица се чини дека е обид да се отстрани филмот целосно од фестивалот. Да се надеваме дека ќе се држат до пиштолите, бидејќи гласот на Расулоф треба да се слушне, како и неговите критики во врска со репресијата на Исламската Република. Деталите за заплетот сè уште се ретки, но гласините се дека „Семето на светата смоква“ има судија од Револуционерниот суд во Техеран кој се занимава со последиците од протестите низ целата земја и како станува параноичен кога ќе му исчезне пиштолот.
Извор: Нова ТВ
Подготви: А. В.