Претседателот Доналд Трамп ги повтори лажните тврдења за трговските односи на САД со Канада и Европа во виртуелното обраќање во четврток на Светскиот економски форум во Давос. Тој, исто така, испорача и неколку други погрешни изјави и претерувања во врска со трговијата, царините и економската политика, објави Си-ен-ен, пренесува ЦИВИЛ Медиа.
Трговија со Европската Унија
Во својот говор на годишниот состанок на Светскиот економски форум, Трамп повтори лажни тврдења за Европската унија.
„Тие не ги земаат нашите, во суштина, не ги земаат нашите земјоделски производи и не ни ги земаат автомобилите“.
Не е точно, „во суштина“ или на друг начин, дека ЕУ не купува земјоделски производи од САД. Американската влада вели дека ЕУ купила американски земјоделски извоз во вредност од 12,3 милијарди долари во фискалната 2023 година, што ја прави четврти по големина извозен пазар за американски земјоделски и сродни производи зад Кина, Мексико и Канада.
И додека американските производители на автомобили честопати се мачеа да успеат во Европа, според извештајот од декември 2023 година на Европската асоцијација на производители на автомобили, ЕУ е втор по големина пазар за извоз на возила во САД – увезувајќи 271.476 американски возила во 2022 година, проценети на речиси 9 милијарди евра. (Некои од нив се возила направени од европските производители на автомобили во погоните во САД.)
Трговски дефицит на САД со Кина
Трамп се пожали на трговскиот дефицит на САД со Кина.
„Имаме огромни дефицити со Кина. Бајден дозволи тоа да излезе од контрола. Тој е – дефицит од 1,1 трилиони долари; смешно, и тоа е само нефер однос“.
Ова во најдобар случај е погрешно. Рекордот на американскиот трговски дефицит на стоки и услуги со Кина, околу 378 милијарди долари, всушност беше поставен за време на првото претседателство на Трамп во 2018 година. Тој отскокнуваше за време на Бајден, но беше помал од 378 милијарди долари секоја година, а последнo достапнa бројка за цела година, за 2023 година, беше околу 252 милијарди долари – помала од која било година од претседателствувањето на Трамп. Најниското ниво од времето на Трамп беше околу 282 милијарди долари во 2020 година.
Кога Трамп спомна „дефицит од 1,1 трилиони долари“, тој можеби мислеше на вкупниот трговски дефицит на САД со светот, кој беше околу 1,1 трилиони долари во 2023 година, ако ја земете предвид само трговијата со стоки и не ги сметате услугите. Но, тој силно сугерираше дека зборува особено за трговијата со Кина.
Трговски дефицит на САД со Канада
За време на делот со прашања и одговори од настанот во четвртокот, Трамп лажно тврдеше дека САД имаат трговски дефицит со Канада од 200 милијарди долари или 250 милијарди долари, велејќи дека „не е фер“ билатералниот дефицит да биде толку висок. Всушност, трговскиот дефицит на американските стоки и услуги со Канада беше околу 40,6 милијарди долари во 2023 година, според Бирото за економски анализи на американската влада.
Дури и ако ја земете предвид само трговијата со стоки и ја игнорирате трговијата со услуги во која САД се истакнуваат, дефицитот на САД со Канада беше околу 72,3 милијарди долари во 2023 година, објави бирото, сè уште далеку од цифрата на Трамп. И вреди да се напомене дека дефицитот е во голема мера предизвикан од увозот на САД на големо количество евтина канадска нафта, што помага да се задржат цените на бензинот на Американците.
САД увезуваа околу 3,9 милиони барели канадска сурова нафта дневно во просек во 2023 година. Тешката сурова нафта од нафтените песоци во Алберта е многу барана од американските рафинерии, главно во Средниот Запад, кои се дизајнирани да преработуваат тешка сурова нафта – во производи како бензин и дизел – наместо полесната сурова нафта што САД имаат тенденција да ја извлекуваат дома.
„Доколку (хипотетички) канадската нафта не беше достапна, многу американски рафинерии би се мачеле да најдат тешка сурова нафта на друго место, па дури и би можеле да престанат да работат во такво сценарио. Историски гледано, Венецуела беше голем производител на тешка сурова нафта, но нафтената индустрија на Венецуела е сенка на нејзиното поранешно јас“, рече во е-пошта Павел Молчанов, експерт за енергија кој е аналитичар за инвестициска стратегија во Рејмонд Џејмс.
„Значи, всушност, увозот на канадска нафта помага да се заштитат работните места во американската индустрија за рафинирање, додека американските компании за рафинирање го ценат фактот дека канадската тешка сурова нафта е поевтина од лесната слатка сурова нафта што се произведува во Тексас и Луизијана.
Подготви: Д. Мишев / Цивил Медиа