Полицијата уапсила голем број луѓе во Пакистан во последниве недели по повеќе од 10 напади на толпа на продажни места на американскиот синџир за брза храна KFC, предизвикани од антиамериканските чувства и противењето на војната на нивниот сојузник Израел во Газа, соопштија официјални лица..
Како што пренесува Си-ен-ен, полицијата во поголемите градови во исламската држава, вклучително и јужниот пристанишен град Карачи, источниот град Лахоре и главниот град Исламабад, потврди најмалку 11 инциденти во кои продажните места на KFC беа нападнати и вандализирани од демонстранти вооружени со стапови. Најмалку 178 лица се уапсени, соопштија официјалните лица оваа недела.
KFC и неговиот сопственик Yum Brands, обајцата со седиште во САД, не одговорија на барањата за коментар.
Претставник на полицијата, кој сакаше да остане анонимен, рече дека еден вработен во KFC бил застрелан и убиен оваа недела во продавница на периферијата на Лахоре од непознати вооружени лица. Официјалниот претставник додаде дека во тоа време немало протест и дека истражувале дали убиството било мотивирано од политички чувства или од некоја друга причина.
Во Лахоре, полицијата соопшти дека ја засилила безбедноста на 27 продажни места на KFC низ градот, откако се случија два напади, а други пет беа спречени.
„Ја истражуваме улогата на различни поединци и групи во овие напади“, рече Фајсал Камран, висок полицаец во Лахоре, додавајќи дека 11 лица, вклучително и член на исламистичката верска партија Техрик-е-Лабаик Пакистан (ТЛП), се уапсени во градот. Тој додаде дека протестите не биле официјално организирани од ТЛЗП.
Портпаролот на TLP, Рехан Мохсин Кан, рече дека групата „ги повика муслиманите да ги бојкотираат израелските производи, но таа не даде никаков повик за протест пред KFC“.
„Ако некое друго лице кое тврди дека е лидер или активист на ТЛЗП се впуштило во таква активност, тоа треба да се земе како негов личен чин кој нема никаква врска со политиката на партијата“, рече Кан.
KFC долго време се сметаше за симбол на Соединетите Држави во Пакистан и го сноси товарот на антиамериканските чувства во последните децении со протести и напади.
Западните брендови беа погодени од бојкоти и други форми на протести во Пакистан и други земји со мнозинско муслиманско население во последниве месеци поради воената офанзива на Израел во Појасот Газа.
Yum Brands рече дека една од другите нејзини брендови, Pizza Hut, се соочила со долготрајно влијание од бојкотите поврзани со израелската војна во Газа.
Во Пакистан, локалните брендови навлегоа во неговиот брзорастечки пазар на кола бидејќи некои потрошувачи ги избегнуваат американските брендови. Во 2023 година, пазарниот удел на Coca-Cola во потрошувачкиот сектор во Пакистан падна на 5,7% од 6,3% во 2022 година, според GlobalData, додека PepsiCo падна на 10,4% од 10,8%.
Претходно овој месец, верските водачи во Пакистан повикаа на бојкот на сите производи или брендови за кои велат дека го поддржуваат Израел или американската економија, но побараа од луѓето да останат мирни и да не уништуваат имот.
Д. Мишев / Цивил Медиа