Минатата недела имав еден чуден момент кој ми помогна да сфатам дека Фејсбук – платформата за социјални медиуми што ја користев повеќе од една деценија – ќе изумре. И, како птицата Додо и гулабот носач, веројатно не гледа дека смртта полека доаѓа.
Имам привилегија да предавам неделно училиште секоја недела (преку зум) на еден куп фантастични тинејџери на возраст од 14–16 години. Сите тие се дигитални домородци со висок степен на културолошка разумност, силен невкус кон сè што ја нарушува нивната лична приватност и нос за политички “срања”.
Така природно, никој од нив нема Фејсбук.
Прашав дали некој од нивните пријатели го има тоа. Тие се смееја. Ниту еден не можеше да помисли на пријатели кои сè уште имаат Фејсбук. Едно од момчињата ме наполни: „Друже… Фејсбук е за мајки и баби и дедовци“.
За волја на вистината, реалноста за Фејсбук е всушност многу полоша. Мегалитскиот монопол на социјалните медиуми се соочува со пет потенцијално несовладливи предизвици во следните години.
Генерацијата З не се грижи повеќе
Под 18 години веќе сите се преселија на: Тик ток, снеп чет и можеби и инстаграм. Тие сакаат енкрипција од крај до крај, не сакаат да бидат следени, се плашат од малтретирање преку Интернет и говор на омраза и не сакаат реклами но не сакаат и драми.
Пред сè, тие не сакаат да бидат на истите социјални мрежи како нивните мајки, татковци, тетки, чичковци и баби и дедовци.
Да бидеме јасни, Фејсбук е сеуште лидер меѓу помладите до 17 години, но нема шанси да ја задржи таа предност долго. Всушност, веќе има 2,6% помалку тинејџери на мрежата во споредба со 2019.
Фејсбук потенцијално може да испорача некаков Фејсбук само за под 18 години, но децата веројатно сè уште не би го користеле.
Милениумците се подготвени да копаат длабоко
Сè повеќе мои пријатели го сечат кралско-синиот кабел, особено откако ја гледаа социјалната дилема или прочитаа книги што отвораат очи како „Плитки“, „Неодолив“, „закачен“ или дигитален минимализам.
Затоа да воочиме: Фејсбук е машина за омраза, вид на место каде негативните содржини стануваат вирусни многу побргу од позитивните. Соодветно на тоа, внимателните Милениумци стануваат претпазливи.
Плус: Тие сега се официјално премногу стари за да се расправаат со странци и познаници преку Интернет, не се заинтересирани да го манипулираат расположението, немаат педесет слободни минути за губење на Фејсбук секој ден и можат безбедно да го испраќаат своето дете / фотографии од куче / вечера директно до нивните пријатели и родители без апликацијата што ја изградил Зак.
Исто така ни откриваат дека не им требаат медиуми за да бидат социјални. Тие сè уште се сеќаваат на тие прекрасни денови на аналогно пријателство и откако ќе се појави КОВИД вакцина, очекувајте од нив да направат напорна работа за градење вистински односи наместо диги-врски со медијација.
Сите рекоа: Очекувајте Милениумците да го напуштат Фејсбук во огромен број веднаш штом се појави одржлив кандидат.
Во меѓувреме, многу повеќе милениумци ќе го сторат тоа што јас го направив: Тие ќе инсталираат Newsfeed Eradicator за да ја убијат нивната зависност од лизгање, а потоа ќе ги инсталираат uBlockOrigin и Ghostery за да ги блокираат сите реклами и следење.
Тоа ќе ги остави со Messenger и можност повремено да го скролаат ѕидот на пријателот кога ќе се појави нагон од зависноста што ја носиме во нас кон фејсбук. Во тој момент, тие веќе ќе имаат една нога надвор од вратата.
Десното крило на политиката наскоро масовно ќе излезе надвор
Верувам дека вистината никогаш не треба да се цензурира. Не на Запад, ниту во Кина, ниту во Русија. Поминав пет дена во тоталитарна Северна Кореја – тоа е место изградено на лаги и убеден сум дека само вистината може да нè ослободи.
Како што рече, платформите на социјалните медиуми започнаа да „цензурираат“ докажани лаги, лажни патенти, очигледни погрешни насоки и странски „новости“ создадени со кликнување, создадени експресно со цел да се поттикне неединство на Запад. Вистината никогаш не смее да се цензурира, но мора да се спротивставиме на огромните и проверливи лаги како „земјата е рамна“, „вакцините убиваат бебиња“ и „Хилари Клинтон држи прстен за деца под салон за пица“.
Ова чувство ги разбеснува луѓето од крајната десница – затоа што, сепак, кој ќе ја утврди „вистината“? И прашање на време е кога десетици милиони ултра-конзервативци ќе го отфрлат Фејсбук за нова платформа за социјални медиуми што го почитува нивното право да бидат заведени. Всушност, веќе има нова платформа за социјални медиуми што достигна број еден во продавницата за апликации: Parler, т.н. „Социјална мрежа за слободен говор“. (Нема да укажеме на иронијата во користењето странски збор за да разговараме за задржување на странците.)
Така и левото крило ќе си замине
Покрај тоа што крајната десница го напушта Фејсбук за своја комора за ехо, очекувајте да ја видите крајната левица како го прават истото. На крајот на краиштата, дали е навистина разбудено да се бара еднаквост на приходот додека се користи платформа што збогатува 36-годишник со нето вредност од 100 милијарди долари?
Со каква било среќа, и двата сет екстремисти ќе се соберат во своите ехо комори и ќе ги оставиме да го вратиме офлајн светот на место на победнички, почитуван, високо-продуктивен граѓански дискурс.
Она што останува нема да вреди да се чува
Ров на генералот Зерс, ров на Милениумците, крајно леви ровови, крајно десни ровови и што останува? Досадна, надуена средина. Креатори на врвна содржина близу до нула. Корисничката база ќе биде куп неполитички шеесет и нешто луѓе кои сакаат слики со мачки и видеа што играат со кучиња, плус неколку тролови со премногу време на своите мирни раце.
Мислевте дека Мајспејс е лош? За пет години, Фејсбук би можел да биде најдепресивното место на Интернет.
Па, што треба да се направи Фејсбук?
Ќе се потпре на нивната најбрзо растечка демографија: постари граѓани.
Ќе инвестира еден тон готовина во обид да ја убеди следната генерација дека Фејсбук е сè уште кул место, и покрај нивната платформа која е веќе во стареење и сериозните проблеми со приватноста.
ќе продолжат да купуваат вистински иноватори како Instagram и WhatsApp (т.е. TikTok). Ова секако ќе работи на краток рок… додека поројот од антимонополските тужби не ги разбие сите повторно.
Сето ова неизбежно води кон колапс на Фејсбук.
Тоа е невозможно!
Не, не е иако Фејсбук нема да замине наскоро – тој сè уште има над две милијарди активни корисници дневно – ако Мајспејс не научи нешто, тоа е дека кога ќе се сруши најголемата светска страница за социјални медиуми, тоа ефективно го прави преку ноќ.
Тоа е Ефектот на мрежата, но обратно.
За оние кои не се запознати со законот на Меткалф, теоријата вели дека „вредноста на мрежата е пропорционална со квадратот на бројот на поврзани корисници. Како што физичката цена на мрежата расте линеарно, нејзината вредност расте експоненцијално “.
Да им доделиме на сите вредност 1,5. Мрежа од 2 лица вреди 2,25 (1,5 х 1,5). Мрежа од 3 лица не вреди 3 – вреди 3,375. Мрежата од две милијарди на Фејсбук вреди 750 000 000 000 000 американски долари.
Ние, колективните корисници, сме она што му дава на Фејсбук 100% од својата вредност. Реалноста е дека кога моите осум најблиски пријатели ќе се откажат од Фејсбук или ќе сменат платформи, никогаш повеќе нема да се најавам.Додека дефлацијата на Фејсбук може да трае подолго од другите поради нејзината масивна големина – и, како и „Мајспејс“, сигурно ќе продолжи да постои со децении во некоја форма – безбедно е да се каже дека неговите најдобри денови се во минатото. Бидејќи прашање на време е кога ќе се расипе мрежниот ефект.
Добри вести: Можностите изобилуваат
На крајот, смртта на Фејсбук всушност ќе биде многу добра вест за пазарот, претприемачите, корисниците на социјалните мрежи и јавноста во целина.
За маркетерите, повеќе платформи даваат повеќе опции за маркетинг, поголема специфичност, не лажат иимаат помалку конкурентска реклама.
За претприемачите, има можност да градат чесни, елегантни, иновативни предизвикувачи на Фејсбук за прв пат по една деценија. Како што расте индивидуалистичко-потрошувачко општество, очекувајте да видите ширење на специфични работи.
За корисниците на социјалните мрежи, очекувајте (или побарувајте) да видат воведување на Предлог-законот за корисник, вклучително и засилени стандарди за приватност, алгоритми со многу помалку зависност, иновативна заштита од тролање од странство и можеби дури и споделување приходи од реклами…
Нашето присуство и создавање содржина им дава на овие платформи целата своја моќ и профит и време е да започнат да се однесуваат со нас повеќе како клиенти и соработници, а помалку како купувачи на производот што се продава.
За јавноста во целина, ширењето на нашите дигитални интеракции низ поголем опсег на страници може да доведе до подобра заштита на нашите податоци, некое инвентивно оружје во борбата против странското мешање што ги поткопува демократијата и граѓанскиот дискурс и немонополизиран екосистем на разновиден платформи од кои може да се изразат вистински вистини без цензура.
Можеби сепак можеме да ја поправиме оваа работа.
“Неколку дена по објавувањето на оваа сторија Џаред А. Брок ненадејно и мистериозно не можеше да пристапи до контролната табла на неговата Фејсбук страница. Повеќе од една недела немаше никаков пристам кон прежата и мистериозно потоа повраќањето во нормала почна да се спушта посетеноста одеднаш.”
Превод: В. Димковска
Извор: Медиум.ком