Во денешно време, автомобилите користат батерии и мотори за движење, но овој начин на движење е многу неефикасен бидејќи надминувањето на триењето и гравитацијата одзема најголем дел од енергијата. Но, Јапонија претстави многу иновативно решение – магнетна левитација , што наводно ќе биде крај на мотори за автомобилите како што ги знаеме, пишува Еко Њуз.
Дали употребата на магнетна левитација ќе ја отстрани потребата од батерии и мотори?
Група јапонски истражувачи поврзани со единицата за квантни машини на Институтот за наука и технологија во Окинава (OIST) објавија дека создале патека што обезбедува магнетна левитација, на која не и е потребна надворешна моќ за одржување.
Навистина му треба енергија, но само при стартување за генерирање на магнетното поле што првично го бара. После тоа, предметите, вклучително и автомобилите, ќе работат со движење по него без користење на кој било друг тип на потисна енергија како што се батерии или мотори.
Од што се состои овој револуционерен изум?
На површина, магнетната левитација предизвикува објекти, автомобилите во нашиот случај, да се издигнат неколку сантиметри над оваа патека. Ова го елиминира триењето, па автомобилот може да се движи без потреба од батерии, мотори или каква било форма на механички или електричен потисок.
За да се постигне овој ефект, автомобилот треба да биде направен од дијамагнетни материјали, а потоа магнетите долж патеките обезбедуваат интензивно магнетно поле што предизвикува објектот да „плови“ на површината. За генерирање на ова магнетно поле е потребна почетната енергија.
Еден пример каде што се применува магнетна левитација е возот Маглев, каде моќните суперспроводливи електромагнети возови се движат без мотори или батерии. Сепак, на овој воз му е потребна континуирана електрична енергија за да се одржи на височина.
Тоа е затоа што ако се исклучи струјата, се исклучува магнетното поле над кое плови возот. Сега, научниците од OIST го подобрија овој метод, правејќи го да биде потребна само електрична енергија во моментот на стартување на системот за да се создаде магнетно поле.
За да го направат ова, тие користеа прашкаст графит, кој е кристализиран јаглероден материјал. Преку хемиски процес тие создале паста мешајќи ја со восок и на тој начин истражувачите направиле плоча под која има неколку магнети распоредени во континуирана решетка.
Тие се доволно моќни за да предизвикаат ефект на магнетна левитација. На овој начин, масата се поставува за движење на предмети со елиминирање на триењето, што го прави движењето поефикасно.
Предизвици што магнетната левитација мора да ги надмине пред да стане широко распространета
Експерименталниот прототип има мали димензии. Но, за да се доведе до вистински размери, каде што може да има практична примена, треба да се решат пар проблеми.
Прво, неопходно е да се намали кинетичката енергија на ниво на површината.
Тоа е затоа што движењето во квантниот домен е потребно да се олади. Покрај тоа, ова намалување е неопходно за да се зголеми самодоволноста и чувствителноста при макро големини.
Другиот проблем е таканареченото вителско придушување, што се објаснува на следниов начин: системот кој осцилира има тенденција да ја изгуби оваа состојба од надворешни сили со текот на времето. Тоа е применливо во нашиот случај, во смисла дека мора да се најде начин да се спречи графитот потопен во магнетно поле да губи енергија.
Како заклучок, со магнетната левитација, употребата на мотори и батерии ќе биде минато. Односно, откако ќе се надминат ограничувањата што ги носи. Бидејќи ќе ги елиминира пречките кои ја намалуваат ефикасноста на движењето на автомобилите, како што се триењето и гравитацијата.
Подготви: Ј. Ѓ.