Пред објавувањето на номинациите следната недела, филмските критичари на BBC Culture ги прогнозираат веројатните конкуренти за годинешните филмски награди Оскар во главните категории.
Најдобар филм
Николас Барбер: Иако штрајковите на писателите и актерите го доведоа Холивуд во застој во поголемиот дел од 2023 година, ова се покажа како „винтиџ“ година за кандидатите за најдобар филм. Моменталниот фаворит е The Brutalist, интензивно интелигентната хроника на Брејди Корбет за архитект имигрант. Conclave мора да биде во трка, исто така: овој трилер од Ватикан ги балансира сериозните теми со забавната на чудесен начин. Emilia Pérez, исто така, стана врвен конкурент на награди, што не е лошо да се оди на повеќејазичен мјузикл за адвокатот на шефот на транс криминалот. И размерите и спектаклот (и благајните) на Wicked and Dune: Part Two треба да ги стават и двата филма во борба. Ако Академијата ги пополни сите 10 потенцијални места во оваа категорија, тоа остава простор за Anora, добитничката на Златната палма на Канскиот филмски фестивал; The Substance, еден од најзборуваните филмови годинава; Nickel Boys, кој повторно ја измислува периодичната драма; и A Complete Unknown, затоа што биографиите секогаш одат добро. Последното место може да го добие еден од моите два омилени филма годинава: A Real Pain на Џеси Ајзенберг и All We Imagine as Light на Пајал Кападиа, кои сигурно ќе беа номинирани во категоријата за најдобар меѓународен долгометражен филм доколку индиската филмска федерација го имаше.
Керин Џејмс: Фаворитите за големата награда се вртат со месеци, и тие се многу разновидни. Тука се и амбициозниот еп The Brutalist, збунетиот мјузикл за трансродовите луѓе Emilia Pérez, влијателниот стрип на сексуалната работничка Anora и привлечниот трилер Conclave. Останатото е само потполнување сега кога има до 10 филмови во оваа категорија. Wicked ќе влезе и ќе го направи она што требаше да го направи зголемениот број номинации: да им даде одредено признание на популарните хитови на бокс офисот. Држам среќа за чувствителната, смешна A Real Pain на Џеси Ајзенберг, чија номинација треба да го следи моделот на Past Lives од минатата година – односно, да даде поттик за свеж инди филм и режисер. И претпоставувам дека A Complete Unknown ќе се прикраде за да го пополни неизбежниот биографски простор, а можеби и The Substance на силата на изведбата на Деми Мур што го привлекува вниманието и храброста на филмот. За разлика од минатогодишниот Опенхајмер, асортиманот на филмови овојпат ја прави трката за најдобар филм понестабилна и попривлечна од вообичаеното.
Најдобар режисер
Керин Џејмс: Фаворитите за најдобар филм ќе добијат и номинации за нивните режисери, не затоа што тие категории секогаш не/се совпаѓаат, туку затоа што овие филмаџии се толку инвентивни и авторитативни: Брејди Корбет за „Бруталист“, Шон Бејкер за „Анора“ , Едвард Бергер за Кокнлава и Жак Аудиар за „Емилија Перез“, сите тие ќе бидат првпат номинирани во категоријата. Тоа остава само еден слот за останатите. Здружението на режисери ги номинираше тие четворица, плус ветеранот Џејмс Манголд за A Complete Unknown, но мислам дека гласачите на Оскар би можеле да изненадат со нешто помалку грчевито и ново име, можеби Корали Фаргет за The Substance, што зборува толку директно за опсесијата на Холивуд со изгледот. Номинацијата за неа, исто така, би ги поштедила од срамот на составот целосна доминација на машкиот пол. Тие сè уште ќе имаат проблем со #Oscarssowhite, а Рамел Рос треба да биде вклучен во неговиот визионер Nickel Boys, но, за жал, филмот не доби многу награди освен од критичарите.
Николас Барбер: Минатата година, Кристофер Нолан беше многу понапред од групата во трката за Оскар за најдобар режисер. Оваа година сè уште нема фаворит. Но, Брејди Корбет конструираше монументална меѓународна драма за помалку од 10 милиони долари (8,2 милиони фунти), па затоа треба да биде номиниран за „Бруталист“. Жак Аудиар успева да опфати секакви жанрови, тонови и локации во „Емилија Перез“. Џон М Чу може да биде почестен за различен тип на мјузикл, светлиот и сјаен Wicked. И Шон Бејкер заслужува номинација за кореографија на хаосот во „Анора“, филм кој е диво фарсичен, но секогаш веродостоен. Но, би било штета ако завршиме со потесниот избор за само мажи, па да се надеваме дека Корали Фаргеат ќе биде препознаена по тоа што го надгледува стилот на денгло, жешките изведби и неверојатното финале на The Substance.
Најдобар актер
Керин Џејмс: Адриен Броди има клуч за номинација и се најде на врвот на листата по неговата победа на Златен глобус и номинација за Здружението на актерите за неговата улога како имигрант преживеан од Холокаустот во „Бруталист“. Неговата конкуренција најверојатно ќе ги вклучи Тимоти Шаламе, кој се трансформира себеси во живописна верзија на Боб Дилан во A Complete Unknown, и Ралф Фајнс, чија моќна суптилна изведба како кардинал кој се сомнева во својата вера во католичката црква во филмот „Конклава“. Даниел Крег, исто така, најверојатно ќе влезе со неговата изведба во Queer како геј американски писател базиран на Вилијам С Бароуз. SAG, голема група чии членови често се преклопуваат со гласачите за Оскар, ги номинираше тие четворица и Колман Доминго за Sing Sing. Колку и да е добар Доминго, тој филм е толку мало издание што секогаш се сомневав во неговите шанси за Оскар, па може да има изненадување, но засега тој е најверојатниот избор за последното место.
Николас Барбер: Адриен Броди е на врвот на листата на најдобри актери. Доби Оскар за глумење на источноевропски еврејски композитор во „Пијанист“ во 2003 година, а во „Бруталист“ го игра истиот лик (но сега архитект), но овојпат е уште подобар. Ниту еден друг актер оваа година не вложува толку многу во улогата – и ниту еден друг актер не мораше да научи да зборува унгарски за потребите на филмот. Имајте предвид, Тимоти Шаламе научи да свири песни на Боб Дилан за A Complete Unknown, а неговото имитирање на Дилан е чудно, што е нешто што го сакаат гласачите на Оскар. Ралф Фајнс блеска со чиста експертиза во „Конклава“, а Себастијан Стен би можел да биде номиниран за неговата извонредна изведба или во The Apprentice или во A Different Man (за кој доби Златен глобус). Колман Доминго е толку симпатичен во Sing Sing што го заслужува петтото место на листата за најдобри актери. Но, ако Академијата не беше толку снобска за хорор филмовите, тогаш сигурно лудото весело однесување на Хју Грант за психотичната злоба во „Херетик“ би добил номинација.
Најдобра актерка
Николас Барбер: Мој личен фаворит за Оскар за најдобра актерка е Мајки Медисон, виорот на енергија во „Анора“. Повеќе или помалку непозната пред да глуми во бурната комедија на Шон Бејкер, таа создаде неизбришливо жив лик – и таа едвај да не е на екранот од почеток до крај. Но, тоа е толку силна година за женските водечки изведби што номинацијата на Медисон не е загарантирана. Откако го освои Златниот глобус за улогата на неуморниот матријарх во продорната политичка бразилска драма на Валтер Салес, I’m Still Here, Фернанда Торес сега е во конкуренција за Оскар. Деми Мур, исто така, доби Златен глобус за The Substance, а нејзината приказна за враќањето можеби ќе е неодолива за Академијата. На слична нота, постои шанса Памела Андерсон да биде номинирана за нејзината повратна улога во The Last Showgirl, откако доби номинација на наградите Златен глобус и Здружението на актерите. Кој уште останува? Моите пари би ги вложил на Синтија Ериво или Никол Кидман, кои глумеа моќни, но ранливи жени во Wicked и Babygirl.
Керин Џејмс: Не велам дека ќе победи, но Деми Мур е поверојатно од кога и да е да биде номинирана за улогата во The Substance, по нејзината победа и „оскаровскиот“ говор на Златните глобуси, заедно со SAG номинацијата. Другите сигурни се Мајки Медисон за нејзината пробивна улога во „Анора“, Карла Софија Гаскон, која ќе биде првата трансродова номинирана во категоријата, за филмот „Емилија Перез“ и веројатно Синтија Ериво во Wicked. Последниот слот е подготвен и можеби ќе и припадне на Никол Кидман за Babygirl, само затоа што се чини дека гласачите за Оскар ја сакаат. Фернанда Торес во филмот I’m Still Here и Маријана Жан-Батист бескомпромисна во Hard Truths на Мајк Ли, и двете треба да бидат номинирани наместо Ериво и Кидман, но тоа не е веројатно. И додека би било одлично да се види Памела Андерсон како се прикрадува во категоријата за The Last Showgirl, како што тоа го направи со номинацијата за SAG, тој глас за доверба веројатно дојде предоцна за да ѝ го даде моментумот што ѝ требаше.
Номинациите за најпрестижната американска филмска награда, Оскарите, се поместуваат речиси една недела подоцна од првичниот датум поради пожарите во Калифорнија.
Номинациите ќе бидат објавени на 23 јануари, соопшти Академијата за филмски уметности и науки, што ги доделува Оскарите. Поради пожарите што се уште се активни низ Лос Анџелес, филмската академија исто така го продолжи периодот на гласање за номинации до петок.
Доделување на 97-то издание на Оскарите ќе се одржи на 2 март во театарот Долби.
Подготви: Ј. Ѓ.