Некои од последните товарни бродови што носат кинеска стока без осакатувачките царини кои ги наметна Трамп моментално пловат во американските пристаништа. Сепак, следната недела тоа ќе се промени, пренесува Си-ен-ен.
Товарот на бродови од Кина натоварени по 9 април ќе го носи со себе царинскиот данок од 145% што претседателот Доналд Трамп го воведе на стоките од таа земја минатиот месец. Следната недела, таа стока ќе пристигне, но ќе има помалку бродови на море и тие ќе носат помалку товар. За многу увозници, премногу е скапо да се работи со Кина.
Сепак, Кина е сè уште еден од најважните трговски партнери на Америка. Оттаму САД добиваат најголем дел од облека, обувки, електроника и микрочипови, кои напојуваат апарати, термостати и сè друго што дава звучен сигнал.
Компаниите прават тежок избор: Да продолжат да продаваат производи од Кина по повеќе од двојно поголеми од претходните цени или целосно да престанат да ги продаваат тие производи. За потрошувачите, тоа значи дека некои производи ќе бидат тешко да се најдат или може да бидат премногу скапи за купување.
„Почнувајќи од следната недела, почнуваме да ги гледаме пристигнувањата по таа (тарифна) објава на 2 април“, рече Џин Серока, извршен директор на пристаништето во Лос Анџелес, каде што речиси половина од бизнисот доаѓа од Кина. „Товарот што доаѓа во Лос Анџелес ќе биде намален за 35% во споредба со пред една година.“
Се очекува увозот во САД во втората половина од 2025 година да падне за најмалку 20% на годишно ниво, според Националната федерација за малопродажба. Падот од Кина ќе биде уште поочигледен: JP Morgan очекува пад од 75% до 80% на увозот од таму.
„Доколку не се замени лесно со увоз од други земји, колапс од ваков обем не само што нагло ќе ги зголеми цените, туку и значително ќе ги наруши синџирите на снабдување“, детално наведува JP Morgan во својот извештај.
Тоа значи помалку работа, повисоки цени на полиците и помалку избор за потрошувачите. Серока вели дека одбројувањето веќе започнало.
Д. Мишев / Цивил Медиа