Холивуд зад завесата – Џулија Робертс
Вистинските приказни зад славата
Во 1990 година Холивуд ни подари нешто што одамна го немавме видено – бајка што изгледаше невозможно во реалниот свет, но сепак се втисна во колективната меморија. „Pretty Woman“ не беше само филм за љубов меѓу проститутка и милионер; беше современа Пепелашка во град на грев и гламур. А зад сите насмевки, шеги и романтични сцени стои една цела мрежа на пикантерии, импровизации и случајности што ја претворија Џулија Робертс во икона.
Од улица до трон
Кога 21-годишната Џулија влегла во кастинг-канцеларијата, филмот не се викал „Pretty Woman“, туку 3,000 – темна драма за проституција и корупција. Улогата била понудена на Мишел Фајфер, Мег Рајан и Дерил Хана, но сите ја одбиле. Робертс, речиси непозната, ја добила улогата речиси случајно. Кога режисерот Гери Маршал решил да ја претвори приказната во романтична комедија, нејзината природна енергија станала магнетот што го спасил филмот.
„Не беше бајка од почеток. Беше приказна за опстанок,“ ќе каже таа подоцна. Но токму таа мешавина од наивност и храброст ја направи вистинската Pretty Woman.
Импровизација што влезе во историјата
Една од најлегендарните сцени – кога Ричард Гир ѝ подарува скапоцен ѓердан и одеднаш ја затвора кутијата – всушност е блага шега на сетот. Маршал му шепнал на Гир да ја исплаши, само за да ја сними нејзината природна реакција. Резултатот? Насмевката што го освои светот.
Во сцената во када, водата била толку жешка што кожата на Џулија почнала да ѝ добива осип. На крај, продуцентите морале да ја прекинат сцената за да ѝ дадат време да се опорави. А кога ќе го видите нејзиниот смејачки лик во филмот, знајте – таа насмевка често била реакција на чиста непријатност, а не гламур.
Постер со туѓо тело
Кога филмот излегол, светот го препознал по постерот: Џулија со долга нога, високи чизми и црна перика. Но тоа тело не е нејзино. Фотографијата е комбинација – главата на Џулија и телото на дублерка. Иронично, токму таа илузија стана најпознатиот маркетиншки материјал во историјата на романтичните филмови.
Фустанот што не смеел да биде црвен
Легендарниот црвен фустан од оперската сцена бил резултат на бунт против студиската политика. Првично требало да биде црн, но костимографката Мерилин Ванс се спротивставила. „Џулија е сонце во човечка форма, црната ќе го убие тој сјај,“ рекла таа. Го направиле црвен – и го создадоа еден од најпрепознатливите моменти во модната историја на филмот.
Без голотија – со многу шарм
Иако игра улога на проститутка, Робертс одбила да се појави гола. Таа била категорична: „Ќе глумам, но нема да се соблечам.“ Затоа многу сцени се решени со сенки, агли и двојнички. Холивуд тогаш првпат виде дека еротиката може да биде повеќе во насмевката отколку во телото.
Кога славата станува затвор
По успехот на филмот, Џулија Робертс стана America’s Sweetheart – но тоа ѝ донесе и тежина што не ја очекувала. „Сите сакаа да ја гледаат Вивиен, не мене,“ изјавила подоцна. Морала да учи како да живее со слика што не ја контролира.
„Pretty Woman“ ѝ донесе богатство и слава, но и невидлив товар: очекувањето секогаш да биде таа – шармантна, насмеана, „безгрешна“. А токму зад завесата, како и кај многу холивудски кралици, стоела жена што само сакала да биде вистинска.
Епилог – бајка што никогаш не заврши
Повеќе од три децении подоцна, „Pretty Woman“ останува мит. Не затоа што е совршен филм, туку затоа што го заробил моментот кога Холивуд уште умееше да сонува со отворени очи. А Џулија Робертс – таа девојка со осип во када, со насмевка родена од шега и со фустан што „не смеел“ да биде црвен – го претвори својот сон во легенда.
Редакција Фронтлајн
 
			

 




 
 
