КОВИД-19 драматично го промени односот помеѓу бизнисите и потрошувачите. Видовме панично купување, пораст на „економијата на домашното тело“ и силна промена кон бесконтактното купување, пишува .
Како што излегуваме од најлошото на пандемијата, се чини дека е вистинско време да размислиме за најважните промени во однесувањето на потрошувачите и да направиме некои предвидувања за трајните ефекти на КОВИД-19 врз начинот на купување.
Купување во време на пандемија
Едно од првите влијанија на КОВИД-19 беше празненењето на полиците во супермаркетите каде постојано имаше недостиг на тоалетна хартија и други производи пред заклучувањето.
Една дебата што го поттикна ова однесување беше за тоа колку и дали може ваквото однесување да се смета за ирационално панично купување – или дали е рационално да се складираат залихи како одговор на ирационалното однесување на другите луѓе.
Тоа беше реална за сите. Одлуките кои имаат совршена смисла за поединци, од друга страна може да додадат лош исход за заедницата.
Троши помалку, троши повеќе
Да се трошат повеќе пари во супермаркет беше барем возможно.
Моделите на потрошувачка значително се променија поради затворените граници, ограниченото купување, нарачките за престојот дома и општата неизвесност.
Податоците од Австралиското биро за статистика покажуваат големи падови на трошоците за транспорт, сместување, рекреација и забавни услуги и угостителство.
Потрошувачка на индивидуални услуги, 2020 година
Трошењето за храна маргинално се зголемило, а на алкохол уште повеќе. Главните причини наведени за зголеменото пиење, според една студија, биле стресот 45,7%, зголемената достапност на алкохол 34,4% и досадата 30,1%.
Индивидуална потрошувачка на производи, 2020 година
Се зголеми и трошењето за домашна електроника, стриминг услуги, мебел, хардвер и предмети поврзани со домашни миленици.
Се зголеми интересот за традиционалните активности како што се готвењето, читањето и градинарството.
Премногу е рано да се каже до кој степен овие промени предизвикани од пандемијата ќе се претворат во трајни промени во однесувањето. Сепак, истражувањето објавено минатиот месец, засновано на анкетирање на 7.500 домаќинства во Франција, Германија, Италија, Холандија и Шпанија, ја поддржува веројатноста за барем некои долгорочни секторски промени во однесувањето на потрошувачите.
Предвидувања за трошењето пари на шопинг
Како што се намалуваат ограничувањата, некои експерти за маркетинг предвидуваат „одмазднички трошења“ – напуштање на пазарење.
Секако, многу домаќинства со повисоки примања имаат пари да потрошат на одмор, или нов автомобил или реновирање на домот, при што Австралијците имаат околу 140 милијарди австралиски долари дополнителни заштеди за време на пандемијата.
Други истражувања, како што е кварталното истражување за расположението на потрошувачите на Националната австралиска банка, сугерира дека пандемијата предизвикала поголема претпазливост. Во последното истражување, 37% рекле дека се свесни или внимателни каде ги трошат парите (42% од жените и 33% од мажите). Во однос на влијанијата при купувањето, 43% номинираа поддршка на локални бизниси, споредено со 15% еколошки прашања и 14% социјални грижи како што се трудовите практики.
Некои се запрашаа дали со пандемијата, ќе доживееме уште едни “Roaring Twenties” – имитирајќи го тој период на економски просперитет и културна динамика во 1920-тите по лишувањата од Првата светска војна и „шпанскиот грип“.
Околностите не се баш аналогни. Но, новите технологии и промените во навиките веројатно ќе предизвикаат неколку долгорочни промени во начинот на кој купуваме.
Бесконтактно плаќање
Нашата желба да го намалиме физичкиот контакт ги забрза бесконтактните начини на плаќање. Истражувањето од Холандија сугерира дека ова, за повеќето, ќе биде трајна промена, забрзувајќи ја намалената употреба на готовина за купување.
Повлекување готовина од банкомат со дебитни картички
Технологијата ни овозможува плаќање со помош на паметни телефони, а во супермаркетите се воведуваат начини на плаќање со скенирање на QR-код. Ова ќе придонесе за оваа голема промена.
Начините за купување работи без да морате да влезете во продавница, како подигање покрај тротоарите и достава до дома исто така треба да продолжат. Во 2021 година видовме голем број маркети и продавници кои ветуваат испорака на намирници за 15 минути.
“Omni” искуства
Нашето однесување за купување сè повеќе ќе се обликува според она што експертите за маркетинг го нарекуваат многуканален (omnichannel shopping) начин за користење на различни искуства за да се направи купување.
Може, на пример, да отидете во продавница за да ги испробате слушалките, а потоа да отидете на интернет за да прочитате рецензии од трети страни и да ги споредите цените од различни трговци на мало.
Технологиите ќе го олеснат овој тренд. Како пример ќе ја земеме апликацијата Place на ИКЕА која ви овозможува да видите како производот ќе одговара и како ќе се приспособи во вашиот простор.
Сè повеќе она што некогаш претставуваше физичко искуство ќе има свои дигитални варијанти, од одење на универзитет до закажување со здравствен работник или обиколка на Британскиот музеј и истражување на Големиот Кањон. Иако овие начини не можат да го овозможат вистинското искуство сепак тие ќе бидат сè почест начин да се „проба пред да се купи“.
Иднината на купувањето постепено ќе ги спои дигиталното и физичкото во едно. Но, што и да се промени, некои работи ќе останат константни: човечката желба да ги направи искуствата погодни, забавни и значајни.
подготви: Мартина Ацковска