ПРВА ЛИНИЈА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ДЕНЕС
  • ПОЛИТИКА
  • ФРОНТ
  • ОПШТЕСТВО
  • СВЕТ
  • ЕКОНОМИЈА
  • МАГАЗИН
  • КУЛТУРА
  • СПОРТ
  • ДОМА
  • ДЕНЕС
  • ПОЛИТИКА
  • ФРОНТ
  • ОПШТЕСТВО
  • СВЕТ
  • ЕКОНОМИЈА
  • МАГАЗИН
  • КУЛТУРА
  • СПОРТ
No Result
View All Result
ПРВА ЛИНИЈА
No Result
View All Result

Шаќири: Образованието е во основа на развојот, ги слушаме младите за промените на образовните политики

June 1, 2022 17:40
in ДЕНЕС, ОБРАЗОВАНИЕ, ПОЛИТИКА

Младите се во фокусот на политиките на Министерство за образование и наука. Со темелните реформи на образованието обезбедуваме сеопфатно, инклузивно и интегрирано образование и ги реализираме трите главни приоритети на Владата во делот на политиките за младите, а тоа се: намалување на младинската невработеност преку зголемување на вработливоста, вклучување на младите во процесите на одлучување како и развој на нивните капацитети и давање шанса за креирање на општество по нивна мерка.

Ова го истакна министерот за образование и наука Јетон Шаќири на националните консултации за подготовка на Националната развојна стратегија на државата за 2022-2042, во делот кој се однесува на младите, информира МИА.

Министерот посочи дека развојот на државата е неодвоив од образованието. Оттука и важноста на промените на сите нивоа на образование.

– Промените што ги правиме во средното стручно образование се со цел да оформиме млади луѓе подготвени да ги пресретнат барањата на пазарот на труд. Во дијалог со сите заинтересирани страни: општините, средните стручни училишта и бизнис заедницата, веќе втора година ги утврдуваме реалните потреби од стручен кадар на локално ниво, отвораме дуални паралелки за тие струки, заедно ги подготвуваме наставни програми и овозможуваме учениците да стекнуваат практична обука директно на работно место во компаниите. Исто така, деветтоодделенците ги информираме за можностите за едукација во секое стручно училиште, во општините каде живеат. Во услови на дефицит на стручен кадар, ваквиот модел на образование обезбедува успешен настап на пазарот на трудот, но, истовремено, за младите кои би сакале да го надоградат своето образопвание, дава можности за успешна академска надградба на техничките факултети, укажа Шаќири.

Стекнувањето знаења за претприемништво е еден од националните стандарди за постигнувања на учениците во основното образование, и тоа, како што наведе Шаќири, ги зголемува компетенциите на учениците за преземање иницијативи, за креирање и идеи и нивно претворање во производ или услуга, што ги јакне можностите на младите луѓе за нивна животна реализација.

За МОН, младите се сериозен партнер кој учествува во креирањето на важни одлуки за нивната иднина.

– Политиките, мерките и процесите кои се однесуваат на младите, на нивното образование и на младинскиот стандард ги дискутираме директно со нив. Министерството за образование и наука е отворено за нивните иницијативи, идеи и предлози, затоа што младите најдобро знаат што им е потребно, рече Шаќири, наведувајќи го примерот со матурата, која, на барање на средношколците, од минатата година се изведува со скратени програмите за екстерните испити, поради пандемијата, а оваа година, поради прекинот на наставата, прашањата за екстерните испити ќе го опфаќаат материјалот заклучно со март.

Шаќири наведе дека неодминлив дел на процесот на образовни промени е и дигиталното образование. МОН, како што рече, активно работи на акцискиот план на Европската комисија за дигитално образование 2021-2027, преку интензивирање на процесот на дигитализација и употреба на дигитални материјали за учење, смарт табли и дигитализација на образовните услуги.

– Образованието е тоа што ги поставува младите на патека кон вработување, реализирање на личните потенцијали и квалитетен живот. Но исто така, образоването е тоа што гради општества на благосостојба, кои грабат со брзи чекори кон развој и просперитет. Но, за да може системот на образование да ги оствари овие цели, неопходен е национален консензус дека треба да го градиме на принципи на кои се засновани образовните системи кои покажуваат најдобри резултати на релевантни мерењата на знаења и вештини, заклучи Шаќири.

Резултатите од националните консултации, освен за подготовката на Развојната стратегија за следните 20 години, ќе бидат искористени и за подготовка за дефинирање на националните заложба што ќе се презентираат на Глобалниот самит на Обединетите Нации, како и за унапредување на Стратегијата за образование.

Next Post

Билатералните односи и прашања од глобален интерес во фокусот на Стратешкиот дијалог Северна Македонија – САД

НАЈНОВО

Скопје, Тетово и Куманово први ќе го искусат проектот „Безбеден град“

August 28, 2025

Ким Џонг Ун и Путин на врвот на листата на Си за воената парада во Кина, меѓу гостите се и Вучиќ и Фицо

August 28, 2025
Вереничкот прстен од Тејлор Свифт. Фото: Инстаграм Тејлор Свифт

Колку „тежи“ венчалниот прстен што го доби Тејлор Свифт

August 28, 2025

НАЈЧИТАНО

  • Вереничкот прстен од Тејлор Свифт. Фото: Инстаграм Тејлор Свифт

    Колку „тежи“ венчалниот прстен што го доби Тејлор Свифт

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • „Џејмс Веб“ за прв пат ја сними кометата 3I/ATLAS – неочекувани резултати за нејзиниот состав

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Сопругата на Брус Вилис открива зошто донела тешка одлука да го пресели сопругот во друга куќа

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Спречен обид за криумчарење на поголема количина препарати за заштита на растенија

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Италијански фотограф ја направи највпечатливата фотографија на УС Опен

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

© 2023 Frontline.mk

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • ПОЛИТИКА НА ПРИВАТНОСТ
  • МАРКЕТИНГ
  • КОНТАКТ

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ДЕНЕС
  • ПОЛИТИКА
  • ФРОНТ
  • ОПШТЕСТВО
  • СВЕТ
  • ЕКОНОМИЈА
  • МАГАЗИН
  • КУЛТУРА
  • СПОРТ
  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • МАРКЕТИНГ

© 2023 Frontline.mk