Примарната цел на тридневната посета на Кси Џинпинг на Унгарија може да биде да се осигура дека Унгарија може да и помогне на Кина да добие пазарен удел во ЕУ, бидејќи Пекинг и Будимпешта се подготвуваат да потпишат вкупно 16 билатерални договори.
Кинескиот претседател пристигна во Будимпешта доцна синоќа, на третата и последна станица од неговата европска посета.
За време на неговиот тридневен престој, Кси Џинпинг и неговата делегација се очекува да склучат низа економски договори со Будимпешта, бидејќи Кина ја гледа Унгарија како важен мост во освојувањето на европските пазари: меѓу другото, кинеските компании градат фабрики за електрични автомобили и батерии .
Двете страни се очекува да потпишат 16 договори, додека уште два се уште се преговараат. Договорите вклучуваат унгарски инфраструктурни случувања и железнички, патишта и енергетски проекти поврзани со врвната приоритетна иницијатива на Пекинг „Појас и пат“.
Во тек се работите за реновирање на железничката линија Будимпешта-Белград, еден од симболите на кинеската економска експанзија во Унгарија: 85% од инвестицијата е покриена со кинески заеми.
Со соработката на Унгарија и Србија, модернизираната железница која требаше да биде дел од планираната железница Будимпешта-Белград-Скопје-Атина ќе им помогне на кинеските стоки да стигнат до Западна Европа од пристаништето Пиреја, управувано од грчката Кина, побрзо од кога било.
Железницата беше остро критикувана уште од своето основање. Претходно во 2023 година беа покренати прашања дали увезената технологија потребна за нејзино функционирање е во согласност со стандардите на ЕУ.
Други критичари истакнаа дека ги заобиколува сите поголеми унгарски градови; Кинескиот кредит за неговата изградба може да потрае цел век за целосно да се врати, додека враќањето на инвестицијата е под знак прашање.
Личните интереси исто така играат улога во огромните инвестиции, изјави за Еуроњус унгарскиот експерт за меѓународни односи и политика Чаба Канц.
„Во случајот со Унгарија, ние зборуваме за најкорумпираната земја-членка на ЕУ. Исто како и со Русија, унгарскиот режим склучи некаков рамковен договор за „стратешка корупција“ . Со Русите, знајте дека ова е … прескап гас“, рече Канц.
„Кај Кинезите, тоа е железничката линија Будимпешта-Белград, од која режимот, може да извади неколку милијарди евра годишно“.
Според Канч, не се работи само за чиста инвестиција, а Кси ја посетува и Европа како сојузник во безбедносната политика.
„Унгарија веќе стана официјална членка на таканаречениот „мировен логор“, истиот мировен логор од 1950-тите (за време на Студената војна). Станува збор за ревизионистички, провоени сили, Русија, Кина, Иран“. рече тој.
„Во пракса, Кина сега стана „алфа мажјак“ на евроазиската оска. Таа е доминантна сила, има пари и технологија и еве ја во посета на својата нова колонија“, заклучи Канч.
Во меѓувреме, претставниците на ЕУ веќе изјавија дека сакаат да ги ограничат економските аспирации на Кина во Европа.
Европската комисија започна истрага за кинеските државни субвенции за производство на електрични возила и соларни панели, обвинувајќи го раководството во Пекинг за нарушување на пазарната конкуренција.
Извор: Нова ТВ
Подготви: А. В.