Возилото „Трабант“ често важи за најлошиот автомобил во историјата на човештвото. Но, малото, енергично источногерманско возило, просто одбива „да изумре“, според познавачите.
Максималната брзина од 112 километри на час своевремено го направи предмет на потсмев во соседната Западна Германија, каде што брендови како „БМВ“ и „Мерцедес“ веќе доминираа на патиштата. Но, благодарение на група ентузијасти кои сè уште се посветени на реставрирање на стари модели, и денес сè повеќе „Трабанти“ се тркалаат на патиштата. Така, тие добиваат нова легија обожаватели. Според германскиот автомобилски клуб „KBA“, околу 40.800 „Трабанти“ се регистрирани во Германија. Пред околу 10 години, имало 33.000, се наведува.
Колекционерот Глен Кушан (58) има вкупно 23 „Трабанти“ во својата работилница за поправка на автомобили во јужен Берлин. Меѓу возилата има и бел модел којшто некогаш му припаѓал на неговиот татко и поминал повеќе од половина милион километри.
Првите „Трабанти“ се произведени во 1957 година, три години откако комунистичкиот режим во Источна Германија се зафати да создаде нов „автомобил за народот“. Трабантот е произведен во градот Цвикау, во тогашната Германска Демократска Република.
Последниот, розов „Трабант“ е произведен во 1991 година.
Денес, посетителите на Музејот „Трабант“ во Берлин може да погледнат колекција од 20 такви мали автомобили, и луѓето плаќаат за да ги разгледаат најпознатите комунистички знаменитости околу тоа возило. Томас Шмит (49), кој работи во музејот како туристички возач, рече дека „практично пораснал во ‘Трабант’,“ и сега го гледа овој автомобилот како дел од својот идентитет.
– Тоа е едно мало тркачко возило на долги патеки. Може да направи сè, неуништливо е. И, ако се расипе, убаво е што може сами да го поправите поради едноставната технологија. Луѓето велеа: Ако имате чекан, клешти и малку жица, можете да стигнете до Ленинград со Трабант, рече тој.
И покрај своите недостатоци, автомобилот остана симбол на секојдневниот живот во Источна Германија, пофален за својот необичен дизајн и издржливост. А очигледно, го преживеа и падот на Берлинскиот ѕид.