Во текот на петдецениската кариера, Марина Абрамовиќ се здоби со признание низ целиот свет како водечки пионер на перформанс-уметноста. Таа е позната по тоа што постојано ги тестира границите на сопствената ментална и физичка издржливост во текот на нејзината работа – и интерактивно ја кани публика да ја следи во процесот .
Српската уметница има огромно влијание врз светот на уметноста со спектакуларни дела, вклучувајќи го и Ритам 0 од 1974 година, кога Абрамовиќ ја покани публиката да комуницира со неа користејќи еден од 72-те предмети на масата пред неа на просторот за настани во Неапол. Додека луѓето почнаа скромно – нудејќи ѝ роза или бакнеж – шестчасовниот настап заврши со наполнет пиштол држен до нејзината глава.
Подоцнежните дела, вклучително и „Уметникот е присутен“ од 2010 година, одржани во Музејот на модерна уметност во Њујорк, ги поттикнаа гледачите да ги преиспитаат сопствените емоции додека седеа во тишина спроти Абрамовиќ, повеќе од 700 часа. Во 2014 година, таа се користеше себеси и јавноста како медиум додека настапуваше три месеци во лондонската галерија Серпентин, во парче кое го нарече 512 часа по траењето на делото.
Марина Абрамовиќ ќе се врати во главниот град на Велика Британија од септември до декември оваа година на Кралската академија, откако нејзиното шоу двапати беше одложено поради пандемијата Ковид-19. Неверојатно, таа ќе стане првата жена што некогаш имала посветено самостојно шоу во главните галерии на Академијата.
За да го завршиме известувањето за Месецот на женската историја на Euronews Culture, неодамна се сретнавме со Абрамовиќ во оперскиот театар Liceu во Барселона, каде таа глуми и го режираше нејзиниот номадски проект 7-те смртни случаи на Марија Калас.
Преводот на интервјуто на НоваТВ!