Хрватскиот експерт за сообраќај Жељко Марушиќ изјави дека синоќешната несреќа на приватниот, нелегален „авто-митинг“ (Car Meet) во селото Бузин, на периферијата на Загреб, во која пет лица беа повредени, е пример за „сообраќаен тероризам“ и во таква прилика „бесниот мерцедес“ може да биде посмртоносно оружје од пиштолот употребен при убиството на учениците во Белград, објавија хрватските медиуми.
На ова, тој одговори дека „полицијата е запозната со судирите на автомобили на паркинзи“ каде се одржуваат такви трки, „но не може да дејствува репресивно доколку не утврди прекршување на прописите“, додека осомничениот виновник за синоќешната сообраќајка е уапсен.
Марушиќ рече дека „сите што ги следат социјалните мрежи знаат многу за тоа. Тоа често се случува, се распишува „конкурс“ за млади луѓе кои доаѓаат во сопственост на прескапи автомобили“ и предупреди дека нелегалните натпревари на патиштата се исклучително опасни.
Поентата е дека тоа не смее да се случи, полицијата мора ефикасно да го спречи, рече полицискиот експерт.
Тој за несреќата, во која 23-годишниот возач на Мерцедес налета на гледачите и на уште еден автомобил, при што беа повредени пет лица, истакна дека „лесно може да се спореди со трагедијата во Белград“ на почетокот на мај, кога ученик со пиштол уби девет деца и чувар на училиштето.
Тука можеше да има повеќе загинати отколку во Белград. Чисто технички, тие два случаја се слични, некој му дал на детето убиствено средство, а тоа е „мерцедесот“. „Ако ме прашате што е посмртоносно, пиштол или бесен автомобил, мерцедесот е посмртоносен алат од пиштолот, полесно е да убиеш 50 луѓе со мерцедес отколку со пиштол“, рече Марушиќ.
Тој рече дека инцидентот во Бузин, според законот, е кривично дело возење во алкохолизирана состојба и повтори дека полицијата треба да биде поефикасна во спречувањето на ваквите нелегални собири.
Ваквите ситуации треба да се прекинат во корен. Полицијата има доволно ресурси да ги следи социјалните мрежи каде што се најавуваат вакви настани и тие треба да бидат сузбиени, рече хрватскиот експерт.
Тој изјави дека и самите сведоци на синоќешната несреќа признале дека вакви собири постојано се случуваат, а полицијата изгледа дека последна дознала за тоа.
Марушиќ смета дека покрај репресивните дејствија, треба да се работи и на превенција преку законски измени и спречување на промоција на оваа појава на социјалните мрежи и во медиумите.
Покрај тоа што се залага на младите возачи до 24 години да им се забрани да управуваат возила со моќност поголема од 70 киловати, тој смета дека на младите до таа старосна граница првично треба да им се издаваат привремени возачки дозволи, кои би им биле одземени во случај на тежок прекршок. Исто така, се смета дека во законот мора да се воведе кривичното дело „сообраќаен тероризам“, бидејќи не е доволна постоечката одредба со која се забранува повеќекратни прекршители да возат.
Оваа одредба треба да се воведе и за најбрутално, директно опасно прекршување на сообраќајните прописи. Тоа би се казнувало со непосредна затворска казна, одземање на возачката дозвола и доживотна забрана за полагање на возачки испит, заедно со трајно одземање на возилото што возачот го претворил во машина за убивање, без разлика кој е сопственик, објасни Марушиќ.
Тој остро ја критикуваше промоцијата на приватните авто-трки во медиумите, кои според него треба да бидат забранети. Посочи дека на социјалните мрежи постојат канали кои поттикнуваат такво однесување во алкохолизирана состојба, кои потоа се споделуваат на интернет порталите и другите медиуми, што како „сообраќаен тероризам треба да се спречи, а не да се поттикнува“, заклучи Марушиќ.
Крешимир Мишиќ од Полициската управа (ПУЗ) во Загреб на денешната вонредна прес-конференција изјави дека „полицијата е запознаена со сударите на автомобили на паркинзи“ каде што има нелегални трки со автомобили, како онаа синоќа во која пет лица беа повредени, но дека полицијата „не може да дејствува репресивно ако не утврди прекршување на прописите“.
Полицијата обично следи и знае за вакви собири. Ова не е единствениот паркинг во близина на трговските центри и објектите за брза храна каде што се собираат млади луѓе кои имаат таков начин на вечерно излегување, рече Мишиќ, раководител на Службата за полициска промоција на ПУЗ.
Мишиќ нагласи дека полицијата за синоќешната „автомобилска средба“ дознала пред несреќата што се случила пред да пристигне полицијата.
Според него, самото собирање на сопственици на скапи и брзи автомобили, како и на гледачи, не е проблематично се додека нема прекршување на прописите.
„Доколку видиме дека некој има регистрирано возило, возачка дозвола и не е под дејство на алкохол или дрога, се разбира дека полицијата нема причина да дејствува репресивно додека тоа лице не направи нешто што ги прекршува сообраќајните прописи“, рече тој, додавајќи дека полицајците „не можат да бидат со секој возач, на секое место“.
Г. Т.