Се отвораат многу прашања за безбедноста на подморниците и нивното регулирање по трагедијата на Титан, кој експлодираше под вода.
Титанот на OceanGate можеби не мораше да подложи на истите тестови како и другите пловни објекти, бидејќи функционираше во меѓународни води каде што истражувањето на длабоките мориња е нерегулирано, рече д-р Сајмон Боксал, виш предавач по океанографија на Универзитетот во Саутемптон.
Во Обединетото Кралство, секој брод, чамец, подморница или возило на далечинско управување мора да помине низ неверојатно ригорозни безбедносни проверки пред да му биде дозволено да влезе во водата, рече Боксал.
– Проблемот е што овој конкретен брод, оваа подморница, не потпадна под ничија јурисдикција, додава тој.
Времето на имплозијата сè уште е неизвесно
Сè уште не се знае со сигурност кога имплодирала подморницата Титан, јавува Би-Би-Си.
Американската крајбрежна стража соопшти дека сонарните пловци што ги распоредила оваа недела не примиле никакви гласни или насилни звуци што би укажале на имплозија.
Но, локацијата на остатоците, релативно блиску до остатоците од Титаник, и времето на последната комуникација на Титан со бродот-мајка сугерираат дека дефектот се случил на крајот од спуштањето на Титан до морското дно, уште во неделата, по нуркањето.
Сега се дозна дека американската морнарица го слушнала звукот на експлозијата во неделата, но потрагата продолжила. Звуците што ги зедоа истражувачките бродови претходно оваа недела беа отфрлени како најверојатно доаѓаат од други бродови.
За потсетување, Титан го започна своето двочасовно спуштање кон потонатиот брод Титаник во неделата, а комуникацијата со површинскиот брод беше изгубена околу час и 45 минути по нуркањето.
Семејствата им оддаваат почит на загинатите од подморницата Титан
Семејството на британскиот милијардер Хамиш Хардинг, авантуристот кој загина во експлозијата на подморницата Титан со уште четворица патници, му оддаде почит на својот „посветен татко“.
Пет патници загинаа во експлозијата на подморницата за време на патувањето до потонатиот брод Титаник – милијардерот Хамиш Хардинг, пакистанскиот бизнисмен Шахзада Давуд и неговиот син Сулејман, францускиот океанограф и експерт за Титаник Пол-Хенри Наргеолет и Стоктон Раш, основач на OceanGate.
Семејството на Хардинг во соопштение рече дека тој е „страствен истражувач, без разлика на теренот, кој живеел за своето семејство, својата работа и следната авантура“.
Неговата смрт остави „празнина во нашите животи која никогаш не може да се пополни“, рече неговото семејство, додавајќи дека се „обединети во тага“ со семејствата на другите жртви.
„Со тешко срце и голема тага жалиме за загубата на нашиот потпретседател Шахзада Давуд и неговиот сакан син Сулеман Давуд“, се вели во соопштението на Engro Corporation, пакистански конгломерат.
Подводен робот без екипаж, испратен од канадски брод, го открил урнатиот подморница во четвртокот наутро на околу 488 метри од лакот на потонатиот брод Титаник, четири километри под површината, изјави на прес-конференција контраадмиралот на американската крајбрежна стража Џон Маугер. „Отпадот е во согласност со катастрофално губење на комората за притисок“, рече Маугер.
Британскиот министер за надворешни работи Џејмс Клеверли ја опиша експлозијата на подморницата како „трагична вест“ и изрази сочувство до семејствата
Белата куќа објави дека семејствата на убиените „преживеале ужасно искушение во текот на изминатите неколку дена и се во нашите мисли и молитви“.
Како притисокот убива на големи длабочини
Колку подлабоко одите, толку поголем е притисокот, пишува Би-Би-Си, додавајќи дека не е јасно што точно ја предизвикало имплозијата на подморницата Титан, но дека експертите тврдат дека до тоа можела да дојде поради мало слабеење на надворешноста на трупот.
Притисокот што се чувствува на ниво на морето е приближно 6,6 килограми притисок по квадратен инч. Овој притисок се зголемува за цела атмосфера на секои 10 метри длабочина на водата. Затоа, на длабочина од 3.000 метри, приближно на местото каде што била подморницата, притисокот е околу 300 пати поголем од притисокот на површината на морето.
Потонатиот брод Титаник лежи во таканаречената „Полноќна зона“, на длабочина помеѓу 3.300 и 13.100 стапки. Температурата таму е околу четири степени Целзиусови, а притисокот е најмалку 100 пати поголем од оној на нивото на морето. Има многу малку животни кои се приспособиле на такви услови за живот и можат да преживеат таков екстремен притисок, темнина и студ.
Смртта беше брза
Членовите на екипажот на Титан веднаш би умреле во случај на имплозија, изјавил за Би-Би-Си поранешниот лекар на американската морнарица Дејл Мол, додавајќи дека патниците не ни би знаеле дека има проблем во тој случај.
Да останеа заробени во подморницата, тоа ќе беше многу полоша опција, вели Мол.
– Можете само да замислите како би било. Ладно е, ви снемува кислород… Ако веќе не можеме да им ги спасиме животите, ова е најдоброто можно сценарио, додаде Крт.
Американската морнарица го слушнала звукот на експлозијата само неколку часа откако Титан потона
Американската морнарица открила „акустична аномалија“ во согласност со звуците на имплозија набргу откако Титан изгубил контакт со површината и исчезнал, само неколку часа по нуркањето, изјави официјален претставник за CBS News.
Оваа информација беше проследена до крајбрежната стража на САД, која ја искористи за да го намали радиусот на нејзината потрага.
Експлозијата што беше пријавена претходно сега се верува дека дошла од други бродови во областа.
Капетанот на подморницата кој доби отказ: „Титан не можеше да го издржи притисокот на длабочина од 4000 метри!
Откако пет лица ги загубија животите при експлозија на мини-подморница во водите на Северен Атлантик, во петокот наутро беа објавени информации кои укажуваат на можна техничка негрижа од страна на американската компанија OceanGate Expeditions, која управува со подморницата Титан.
ABC News објави дека поранешен вработен во OceanGate бил отпуштен поради загриженост за контрола на квалитетот и тестирање за потенцијални недостатоци во експерименталната подморница.
Дејвид Лохриџ, инженер и капетан на подморница, во 2018 година во противтужбата против OceanGate тврдеше дека компанијата го отпуштила затоа што изразил загриженост за дизајнот и тестирањето на трупот.
АФП пишува дека Лохриџ тврди дека големиот отвор на предниот дел на подморницата е дизајниран да издржи притисок на длабочина од 1.300 метри, а не на 4.000 метри, колку што е длабочината до која се упати оваа мала научна туристичка подморница во неделата со пет патници кои ги загубија животите во нејзината „катастрофална имплозија“.
Подготви: Ј. Ѓ.
Поврзано:
Трка со времето во Атлантикот, екипажот на Титан останува без кислород околу пладне