По повеќе од четири децении од лансирањето, легендарната музичка телевизија MTV ја затвора својата златна страница во историјата на поп-културата. Компанијата Paramount објави дека пет музички канали на MTV во Велика Британија – MTV Music, MTV 80s, MTV 90s, Club MTV и MTV Live – ќе престанат со емитување на 31 декември 2025 година.
Ќе остане само главниот MTV канал, кој веќе со години е насочен кон реалити-програми како Catfish, The Hills и Geordie Shore.
Од музичка револуција до носталгија
Кога MTV се појави во 1981 година, донесе културна револуција – 24-часовна музичка програма која ги издигна кариерите на ѕвезди како Мајкл Џексон и Мадона, чии видеоспотови станаа дел од нивниот идентитет. Денес, тој симбол на визуелна музика станува само „носталгичен спомен“, вели пејачката Хана Дајмонд, пренесува Гардијан.
„MTV одамна не е дел од музичкиот разговор. Сега музичките видеа живеат на YouTube,“ додава таа.
Кризата на музичкото видео
Затворањето на каналите отвора прашања за иднината на музичките видеа. Според Џенифер Бајрн од продукциската куќа Academy Films, која ги започна кариерите на режисери како Џонатан Глејзер, дискографските куќи денес вложуваат многу помалку во видеопродукција.
„Сега буџетите се растегнати низ безброј платформи – не само еден триминутен спот,“ вели Бајрн.
Режисерката Ирис Луз, која работела со PinkPantheress и Џорџ Рајли, додава дека буџетите драматично се намалуваат, дури и за наједноставни проекти:
„Често ми велат дека идеја што изгледа евтино чини милиони. Сè станало неверојатно скапо.“
ТикТок генерацијата го менува форматот
И покрај тоа, Луз смета дека видеото не исчезнува, туку се менува. Денес тоа не е промотивна алатка, туку „начин да се гради автентичност и врска со публиката“.
„ТикТок и независните артисти ја изменија динамиката – музиката се објавува веднаш, а видеото треба да ја долови моменталната енергија,“ додава таа.
Креативност без профит
Бајрн признава дека режисерите сè поретко заработуваат од видеа, но сè уште ги прават „зашто тие се важен дел од пронаоѓањето на сопствениот глас“.
„Денес е тешко – уметниците избираат меѓу десет режисери кои бесплатно подготвуваат предлози,“ вели таа.
Музичкото видео ќе преживее
И покрај кризата, Бајрн потсетува дека видеоспотовите остануваат „расадник на филмски таленти“ – токму од нив започнаа режисерите на Everything Everywhere All at Once.
А Дајмонд потсетува: „Никој не можеше да предвиди враќање на винилот. Можеби и музичките видеа ќе доживеат свој втор бран.“
Редакција Фронтлајн