ПРВА ЛИНИЈА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ДЕНЕС
  • ПОЛИТИКА
  • ФРОНТ
  • ОПШТЕСТВО
  • СВЕТ
  • ЕКОНОМИЈА
  • МАГАЗИН
  • КУЛТУРА
  • СПОРТ
  • ДОМА
  • ДЕНЕС
  • ПОЛИТИКА
  • ФРОНТ
  • ОПШТЕСТВО
  • СВЕТ
  • ЕКОНОМИЈА
  • МАГАЗИН
  • КУЛТУРА
  • СПОРТ
No Result
View All Result
ПРВА ЛИНИЈА
No Result
View All Result
Home ЕКОНОМИЈА

Без транспортните коридори нема развој, Северна Македонија ќе се вклучи во проектот брза пруга

May 15, 2023 16:56
in PMD, ДЕНЕС, ЕКОНОМИЈА
Share on FacebookShare on Twitter

Се работи на подготовка на сите првични иницијативи за да започне процесот на реализација на брза пруга низ Северна Македонија, која што во првата фаза ќе се надоврзе на веќе одминатите постапки за реализација на ваков железнички коридор од Будимпешта до Прешево во Србија за да продолжи трасата до Скопје, информираат од Владата.

Втората фаза ќе биде подготовка на проектната документација за делницата од Скопје до Гевгелија, односно до границата со Грција, со што овој европски железнички коридор ќе се поврзе со брза пруга до Атина.

Она што посебно привлекува внимание е што проекциите за овој зафат предвидуваат сосема нова траса бидејќи постоечката не е соодветна како железнички коридор и инфраструктура за низ неа да се движат брзите европски возови.

Според брифингот од Владата, ова е неопходна среднорочна иницијатива, ако Северна Македонија сака развој којшто ќе претставува суштинска разлика затоа што без современи, европски транспортни коридори, не може да стане збор економски и општествен прогрес.

Оваа најава која покажува силен интерес на Владата, заедно со автапатните коридори, како и со амбицијата конечно да го заврши поврзувањето со Бугарија со железница, да се вклучи во изградбата на брза пруга и во нашата земја, се надоврзува на неодамнешната изјава на на српскиот министер за градежништво, транспорт и инфраструктура, Горан Весиќ и на унгарскиот колега Јанош Лазар, во Будимпешта, кога соопштија дека Србија и Унгарија ќе ги поканат Северна Македонија, Бугарија, Албанија, Грција и Турција да се приклучат кон изградбата на брзата пруга.

На таа средба било разговарано брзата пруга којашто првично ќе ги поврзе Белград и Будимпешта, да продоли кон македонската граница, особено ако се знае дека за делницата од главниот српски град до Ниш, Србија доби „награда“ од 600 милиони евра откако беше откочен дијалогот со Косово во Охрид. Властите во оваа земја најавија дека пругата нема да заврши во Ниш, туку дека ќе биде продолжена до Прешево, односно до македонската граница.

„Разговаравме за продолжување на брзата пруга кон Ниш, а подоцна и кон македонската граница. Се договоривме заеднички да потпишеме една иницијатива и да испратиме покана до министрите за транспорт на Турција, Бугарија, Северна Македонија, Албанија и Грција и да разговараме за продолжување на брзата железница кон Албанија, односно, преку Северна Македонија кон Грција и преку Бугарија кон Истанбул, така што брзата железница навистина би имала смисла и ќе ги поврзе нашите две земји со турскиот и со грчкиот брег за патнички и карго сообраќај“, изјави тогаш српскиот министер за градежништво, транспорт и инфраструктура Весиќ.

Брза пруга за „Отворен Балкан Плус“

Според Весиќ, оваа иницијатива е комплементарна со проектите на иницијативата „Отворен Балкан“ и брзата пруга низ Србија со идеја за поврзување со Македонија и со вкрстувањето со инфраструктруните патни и железнички правци од Коридорот 8 го нарече „Отворен Балкан плус“.

Двајцата министри во Будимпешта нагласија дека е исклучително важно поврзувањето со Скопје и со Тирана, со Солун и со Истанбул и дека тоа е во интерес и на ЕУ, која сака европскиот континент да биде поврзан.

Ова се совпаѓа и со заклучоците од последниот Самит на „Отворен Балкан“, на кој имаше и претставници на Турција и на Унгарија, а се огласија и претставници на Грција кои видоа потенцијал во тој процес.

На средбата со својот српски колега, и унгарскиот министер Јанош Лазар потенцираше дека Унгарија е заинтересирана за продолжување на брзата пруга јужно од Белград, во три правци, преку Бугарија во правец кон Турција и преку Северна Македонија во правец кон Грција и кон Албанија за да се прошири мрежата на брзи железници за подобра транспортна конекција со ЕУ.

Имајќи ги овие факти предвид, како и најавата дека утре во Подгорица, во Црна Гора, ќе биде потпишан анексот на Договорот со којшто Коридорот 8 влегува во мрежата на главни коридори во регионот и во ЕУ, станува јасно дека Северна Македонија го фаќа приклучокот за современа изградба на европските транспортни трансверзали, сега и во делот на железницата.

Кога би било поинаку, би било бесмислено и сосема нелогично Северна Македонија да остане „слепо црево“ кога веќе брзата железница ќе ни стигне на границата со Србија, а во Грција е одамна во функција.

Зоран Бојаровски / Рацин.мк

 

ФРОНТЛАЈН Е-БИЛТЕН

ПРЕТПЛАТИ СЕ НА Е-БИЛТЕНОТ НА ФРОНТЛАЈН И ДОБИВАЈ ГИ НАЈНОВИТЕ ВЕСТИ НА ТВОЈАТА Е-АДРЕСА

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

Tags: Брза Железницажелезницакоридори 8 и 10д

НАЈНОВО

Во македонскиот КИЦ во Тирана изложба на дела на жени уметници од повеќе земји

May 19, 2025

Уставен суд: Поништувањето на изборот на судијката Дуковска е правен преседан, подготвителната седница за Законот за јазиците одложена

May 19, 2025

Британскиот премиер Стармер ја нарече ситуацијата во Газа „неподнослива“

May 19, 2025

НАЈЧИТАНО

  • Мицкоски „пука“ против Таравари, Фетаи и Сулејмани ѝ вртат грб на Алијанса за Албанците, ДУИ гледа сеир!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Скриен извор на чиста енергија би можел да ја напојува Земјата 170.000 години

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Линии со код, реки од крв

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Научив дека смолата може да ја исуши црешата ко вмро Македонија

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Веќе видено: Македонија повторно велика, ко Александар!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

© 2023 Frontline.mk

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • ПОЛИТИКА НА ПРИВАТНОСТ
  • МАРКЕТИНГ
  • КОНТАКТ

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ДЕНЕС
  • ПОЛИТИКА
  • ФРОНТ
  • ОПШТЕСТВО
  • СВЕТ
  • ЕКОНОМИЈА
  • МАГАЗИН
  • КУЛТУРА
  • СПОРТ
  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • МАРКЕТИНГ

© 2023 Frontline.mk