Јапонскиот SkyDrive започна со производство на првиот прототип на својот летечки автомобил SD-05 eVTOL со три седишта. На 7 март, компанијата објави дека започнала со склопување на првите делови во заедничка операција со автомобилскиот производител Suzuki Motor Corporation, преку подружницата наречена Sky Works. Suzuki обезбедува простор во својата фабрика во Ивата Сити во јапонската префектура Шизуока и според SkyDrive, локацијата ќе има капацитет да состави до 100 авиони годишно.
„Овој објект ни овозможува ефикасно и ефективно да произведуваме висококвалитетни eVTOL, осигурувајќи дека ќе ги задоволиме потребите на нашите клиенти“, рече претседателот на Sky Works, Нобуо Киши, пренесува FutureFlight.
SkyDrive има за цел да постигне привремено одобрение за летање на овој летечки автомобил SD-05 навреме за Светската изложба во Осака во 2025 година, каде што планира да спроведе јавни демонстрации на летови. Компанијата не ги открива првичните стапки на производство или бројот на прототипови на летечки автомобил што има за цел да ги произведе пред сертификацијата. Портпаролот на SkyDrive изјави за AIN дека „нашиот првичен фокус е да изградиме летечки автомобил за Expo со цел да добиеме соодветно овластување/дозвола за летање“.
Компанијата работи на добивање сертификат за тип од Јапонското биро за цивилно воздухопловство и очекува возилото да биде во употреба до 2026 година, кога ќе започне целосно сериско производство. SkyDrive, исто така, планира да го потврди леталото со U.S. FAA, и потпиша привремени договори за продажба со оператори на други азиски пазари, вклучително и Виетнам.
Првите прототипови на летечкиот автомобил кои излегуваат од производствената линија во Ивата Сити ќе се користат за кампањата за тестирање на летот SD-05. Иако моделот SD-05 со три седишта сè уште не е докажан за летање, компанијата го користи својот целосен модел SD-03 од 2020 година. Очекува да започне да лета со првиот прототип SD-05 некаде оваа година, рече портпаролот.
Летечкиот автомобил SD-05 кој работи на батерии е мултикоптер со 12 електрични мотори монтирани на склоп на надземни стрели. Дизајниран е да носи пилот плус двајца патници до 15 километри (9 милји) со едно полнење, со максимална брзина на крстарење од 100 км на час (62 милји на час).
На крајот SkyDrive има за цел да воведе автономна верзија на авионот што ќе ослободи простор за еден дополнителен патник наместо пилотот, но не предвидува дека тоа ќе се случи до 2030 година.
Додека eVTOL на SkyDrive е првенствено наменет за комерцијални воздушни такси и воздушни туристички операции, компанијата почна да прифаќа однапред нарачки од приватни клиенти. Исто така, истражува итни медицински апликации за авионот.
Подготви: Ј. Ѓ.