Холивуд зад завесата – Ралф Фајнс како Амон Гет – нацистички командант во Шиндлеровата листа: вистини за една улога што не избледува
Кога во 1992 година Раф Фајнс се појавил на аудицијата за филмот Schindler’s List, режисерот Стивен Спилберг наводно бил восхитен и вознемирен во исто време. Во јавноста со децении кружи приказната дека, по неговото читање на сцената, Спилберг излегол од просторијата, се вратил блед и рекол: „Мислам дека штотуку го сретнав злото.“ Но, иако оваа реченица често се цитира, нема потврден извор кој ја документира таква сцена.
Потврдените факти
Она што е вистинито и документирано е дека Спилберг, во интервју за TIME од 1993 година, рекол дека во очите на Фајнс видел „sexual evil“, нешто што го убедило дека токму тој е вистинскиот избор за ликот на Амон Гет – командантот на нацистичкиот логор Плашов.
Фајнс, дотогаш сценски актер познат по Шекспирови улоги, дебело ја зголемил својата тежина за да личи на вистинскиот Гет, и тоа со помош на калорични додатоци, бидејќи сакал физички да ја почувствува „тежината и изобличеноста на злото“.
Во една документарна белешка на USHMM (Американскиот музеј на Холокаустот), Фајнс зборува дека улогата му оставила внатрешни траги:
„Имаш чувство дека си погледнал во нешто во себе што не сакаш да го знаеш.“
Спилберг потврдил дека една од жените што преживеале го видела Фајнс во униформата и — дури иако знаела дека тоа е филм — почнала да се тресе, затоа што премногу личел на вистинскиот злосторник.
Озборувањата и непроверените приказни
Со текот на годините, низ блогови и социјални мрежи се појавиле разни драматизирани верзии.
Некои тврдат дека Фајнс ја носел униформата и надвор од снимањето, дека екипата го избегнувала, или дека една жена на сетот му рекла: „Не си ти… тој е.“
Иако овие анегдоти звучат кинематографски, ниедна не е потврдена во кредибилен медиум или интервју.
Слично, делови од неговата подоцнежна кариера често се опкружени со полуточни цитати — дека „проучувал кобри за да го создаде движењето на Волдеморт“, дека „не користи смартфон затоа што ‘Fame is noise’“, или дека Даниел Редклиф рекол: „Кога Ралф ќе влезеше на сет, просторијата се замрзнуваше.“
Овие изјави никогаш не се објавени во потврдени извори; повеќето потекнуваат од фан-страници и препрераскажани постови.
Наследството на една улога
Она што е неспорно е дека Фајнс го претворил злото во човечка тишина. Неговиот Гет не вика, не се грчи – тој убива рамнодушно, со здодевна доследност.
За таа улога доби номинација за Оскар и го освои BAFTA, а филмот стана едно од најсилните кинематографски сведоштва за Холокаустот.
И покрај митовите, останува фактот дека Раф Фајнс со Амон Гет создаде портрет на зло што не е фантастично, туку човечко, студено и опасно блиско.
Можеби токму затоа и денес луѓето бараат приказни зад сцената — затоа што се обидуваат да разберат како е можно тишината да биде толку застрашувачка.
Холивуд зад завесата
Редакција Фронтлајн