ПРВА ЛИНИЈА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ДЕНЕС
  • ПОЛИТИКА
  • ФРОНТ
  • ОПШТЕСТВО
  • СВЕТ
  • ЕКОНОМИЈА
  • МАГАЗИН
  • КУЛТУРА
  • СПОРТ
  • ДОМА
  • ДЕНЕС
  • ПОЛИТИКА
  • ФРОНТ
  • ОПШТЕСТВО
  • СВЕТ
  • ЕКОНОМИЈА
  • МАГАЗИН
  • КУЛТУРА
  • СПОРТ
No Result
View All Result
ПРВА ЛИНИЈА
No Result
View All Result

Жените земјоделки годинава се на потег, ќе заживее ли интернет продажбата на земјоделски производи

January 16, 2022 11:42
in ДЕНЕС, ЕКОНОМИЈА

Светле Пупунческа од Прилеп, магистер е по економски науки. Со семејството произведува бостан, пиперки, кромид. Преку зимата и тестенини. Пандемијата и брзиот начин на живот наложи он-лајн продажба на производеното. Го прифаќа тоа и смета дека е иднината за руралната жена, производителка.

Со Папунческа разговаравме среде прилепскиот градски зелен пазар, еден од најразвиените во земјава. Таа е искрена во споделувањето на искуствата и на она што не очекува. особено во овој пандемиски, а и потоа, постпандемиски период.

– Јас и моето семејство се занимаваме со градинарски производи, поточно со производство на бостан, пиперки и на кромид. Во зимскиот период, кога е завршено градинарското производство се занимаваме со производство на тестенини. Дел од производите ги продаваме преку лични контакти, дел преку социјалните медиуми. Ограничувањата кои ни ги направи ковид-пандемијата, ни ја наметнаа потребата да наоѓаме нови начини на пласман. Најчесто тоа го правиме преку социјалните медиуми, поконкретно преку Фејсбук. На зелениот пазар продажбата има предности, но и недостатоци. Признавам, предност за купувачот е што има директен контакт со производот. Но брзиот начин на живот ја наметнува потребата да се пронајдат нови начини на продажба, вели Светле Папунческа.

Папунческа е радосна што се отвори електронскиот пазар „Наша тезга“,инициран од невладината „Рурална Коалиција“.

– Порталот „Наша тезга“ е одлична можност, особено за нас жените-производителки на организиран начин да ги пласираме производите, и тоа, не само на локалните, туку и на купувачите ширум земјава. Со тоа се подобрува пласманот.  Очекуваме со порталот „Наша тезга“ да ги подобриме пласманот и продажбата, да ја подобриме финансиската состојба, да се скрати времето поминато на тезгите на зелените пазари – транспортот, понудата, а тоа време да го користиме за поквалитетно производство.  На сите жени производителки им препорачувам да ги користат поволностите што ги нуди електронската трговија и ќе допрат до пошироката потрошувачка, заклучува Папунческа.

Прошетката во зелениот пазар во прилеп ни донесе сведоштва на жените-земјоделки. Тие не знаат многу за Интернет-продажбата, ама се подготвени да научат ако им се објасни.

Илинка Кузеска 40-тина години продава на зелениот пазар. Имаат големо производство на јаболка. Не е запозната со електронската продажба, ама ако има помош, да ја запознаат со начинот, зошто да не. Ќе се продаде родот кој, голем дел, им останува и скапува.

– Јас, а повеќе мојот син, е по пазарите. Не сум запозната со електронската можност за продажба, ама зошто да не? Ако се објасне, може да се постигне. имеме многу јаболка произведено, така што продажбата, каква и да е, е добредојдена, вели Кузеска.

И Јулија Салилоска, која на пазарот продава градинарски производи смета дека им е неопходна помош, да им се објасне интернет-продажбата.

-Ја прифаќам таквата продажба, посигурен е пласманот. Овде сум на пазарот, не знам дали ќе продадам, така е посигурно, вели Салилоска.

Лилјана Јоноски, извршен директор на „Рурална коалиција“, која ја потегна идејата за Е-пазарот за жените земјоделки смета дека тоа е излезот од ситуацијата со пандемијата, со новиот начин на живот. Жените земјоделки се најпогодени во целата ситуација.

-Во време на ковид-пандемијата констатиравме дека жените од руралните средини беа меѓу најмногу погодените, особено при намалувањето на нивните економски приходи. Во одредени региони тоа намалување на приходите се движи од 60 до 80 проценти. Тоа најмногу се должи на затворањето на пазарите и на стравот од купување од други, со оглед на мерките поради пандемијата. А жените-земјоделки продолжуваат да работат во полето и да изнајдат начин за друг вид продажба. Немаме он-лајн продажба, но размислувавме дека може да се воспостави. Воспоставувањето на привот женски рурален е-пазар, кој се нарекува „Наша тезга“ е всушност идеја на жените. Целта на овој он-лајн пазар, прв, кој исклучиво е наменет за продажба на земјоделски производи, е да овозможи унапредување на социјалната и економската положба на жените од руралните средини. Всушност, ова е еден од начините како да ја овозможиме таа поддршка која недостасуваше, особено последниве две години, објаснува Јоноски.

Во овој момент на оплатформата „Наша тезга“  се вклучени повеќе од 100 жени кои ги промовираат своите производи и преработки.

-Успеавме да ги изработиме и првите три промотивни пакети кои содржат различни видови производи. Според реакциите на жените од руралните средини, наидуваме на позитивни ефекти, како во поглед на продажбата, бидејќи станува збор за нешто ново, поразлично со кое досега жените не се соочувале. Освен продажбата се зголемуваат дигиталните вештини на жените, што е еден од главните предизвици со кои се соочуваат, а овозможуваме, дури, и поголема информираност, како помеѓу жените со размена на искуства, така и во поглед на информираноста за мерките, начините за поддршка – социјална, економска, финансиска. Сметаме дека ова ќе биде еден од начините кои ќе им овозможи на жените од руралните средини да излезат од „невидливоста“ и од таа, таканаречена, неформална економија, зашто само 38 насто од жените во руралните средини се економски активни, а другите влегуваат во таа неформална економија. Иако, според нашите истражувања, најголемиот дел работат и по 11 часа на ден, но никаде не е евидентирано. Ваквата платформа треба да ги намали овие проблеми и да ги подобри социјалната и економската положба на жените-земјоделки. особено што, на оваа платформа, освен што се врши продажба на нивните производи, жените ги раскажуваат и своите животни приказни, па секој граѓанин може да се доближи до начинот на домашното призводство и да се увиди оној социјален момент кој отсуствуваше со затворањето на зелените пазари. Ова ееден виртуелен пазар кој треба да биде најблизок до оној, стандардниот кој нам ни е познат, смета Јоноски.

На порталот „Наша тезга“ многу лесно може да се регистрираат сите жени, зашто ова е женски рурален пазар. Се пополнуваат само основните податоци, производството кое го имаат жените-земјоделки и кратка приказна за начинот на производството.

-Отворена е за сите жени-производителки од сите Плански региони. Се раскажуваат сите приказни како се произведува. Овозможено е на едно место да се најдат сите производи на жените и секако, производите да завршат на трпезите кај граѓаните, заклучува Лилјана Јоноски, извршен директор на „Рурална коалиција“.

Оваа 2022 година е со нови предизвици. И модерни. Можеби ќе донесе „бум“ за електронската продажба на производите на жените-земјоделки. Тие се желни да ги раскажат приказните како се произведува. И да „споделат“ искуства.

извор: МИА
Next Post

Коалиција „Менуваме“: Надминат проблемот со автобуските билети на 260 деца и лица со попречен вид во Скопје

НАЈНОВО

ДИК одлучи: На независните кандидати ќе им бидат потребни само два потписа од избирачи за учество на локалните избори

August 17, 2025

Макрон: Путин не сака мир, туку капитулација на Украина

August 17, 2025

Фон дер Лајен и Зеленски од Брисел: Само Украина може да решава за своите граници, убивањето мора да се запре

August 17, 2025

НАЈЧИТАНО

  • Бранко Тричковски (фото: Чедо Поповски)

    Македонците се бели мечки на кои вмро им го топи мразот!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Историјата репетирана: Цената на додворувањето кон Русија

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Млада жена се обидела да ја убие бабата на својот сопруг со која живееле заедно

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Што пишуваа германските медиуми за ескалацијата во Србија

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • ДИК одлучи: На независните кандидати ќе им бидат потребни само два потписа од избирачи за учество на локалните избори

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

© 2023 Frontline.mk

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • ПОЛИТИКА НА ПРИВАТНОСТ
  • МАРКЕТИНГ
  • КОНТАКТ

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ДЕНЕС
  • ПОЛИТИКА
  • ФРОНТ
  • ОПШТЕСТВО
  • СВЕТ
  • ЕКОНОМИЈА
  • МАГАЗИН
  • КУЛТУРА
  • СПОРТ
  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • МАРКЕТИНГ

© 2023 Frontline.mk