НАСА повторно се поврза со Војаџер 1 откако систем за заштита од дефект го натера леталото да го исклучи предавателот.
Инженерите во JPL го истражуваат инцидентот, соочени со предизвикот за управување со команди и податоци на растојание од 15 милијарди милји. Тимот има за цел да ги стабилизира комуникациите и да одговори на техничките тешкотии на стареењето на вселенското летало во меѓуѕвездениот простор, пишува SciTechDaily.
Повторно воспоставување контакт со Војаџер 1
На 24 октомври, НАСА успешно го обнови контактот со вселенското летало Војаџер 1 по кратка пауза во комуникацијата. Неодамна, Војаџер 1 исклучи еден од двата радио предаватели, а тимот на НАСА сега работи на идентификување на причината.
Се чини дека исклучувањето е предизвикано од системот за заштита од дефекти на вселенското летало, кој автоматски управува со проблемите на леталото. Овој систем ја зачувува енергијата со оневозможување на несуштинските системи ако напојувањето на вселенското летало е претерано растегнато. Сепак, може да поминат денови до недели за тимот да утврди што точно го активирало системот за заштита од дефекти.
Решавање проблеми и одговор на команди
Лабораторијата за млазен погон на НАСА (JPL) во Јужна Калифорнија управува со комуникациите на Војаџер 1 преку мрежата на длабоката вселена. Кога тимот на JPL испраќа инструкции, Војаџер 1 одговара со пренос на инженерски податоци, што му помага на тимот да ја процени неговата реакција на командата. Ова напред-назад трае околу два дена – скоро 23 часа за командата да помине над 15 милијарди милји (24 милијарди километри) до Војаџер 1 и уште 23 часа за податоците да се вратат на Земјата.
На 16 октомври, тимот за летање испрати команда да се вклучи еден од грејачите на вселенското летало. Додека Војаџер 1 требаше да има доволно моќ да работи со грејачот, командата го активираше системот за заштита од дефекти. Тимот дозна за проблемот кога Deep Space Network не можеше да го открие сигналот на Војаџер 1 на 18 октомври.
Комуникациски предизвици и решенија
Вселенското летало вообичаено комуницира со Земјата со помош на она што се нарекува радио предавател со Х-бенд, именуван според специфичната фреквенција што ја користи. Тимот за летање правилно постави хипотеза дека системот за заштита од дефекти ја намалил брзината со која предавателот испраќа податоци назад. Овој режим бара помалку енергија од вселенското летало, но го менува и сигналот на X-бендот што треба да го слуша Deep Space Network. Инженерите го пронајдоа сигналот подоцна истиот ден, а Војаџер 1 инаку се чинеше дека е во стабилна состојба додека тимот почна да истражува што се случило.
Потоа, на 19 октомври, се чинеше дека комуникацијата целосно престана. Летачкиот тим се посомнева дека системот за заштита од дефекти на Војаџер 1 бил активиран уште двапати и дека го исклучил предавателот на X-бендот и се префрлил на втор радио предавател наречен S-појас. Додека S-појасот користи помалку енергија, Војаџер 1 не го користел за да комуницира со Земјата од 1981 година. Користи различна фреквенција отколку што сигналот на предавателите на X-бендот е значително послаб. Летачкиот тим не беше сигурен дека S-појасот може да биде откриен на Земјата поради оддалеченоста на вселенското летало, но инженерите со Deep Space Network успеаја да го пронајдат.
Континуитет и предизвици на мисијата
Наместо да ризикува повторно да го вклучи X-бендот пред да утврди што го активира системот за заштита од дефект, тимот испрати команда на 22 октомври за да потврди дека предавателот на S-појасот работи. Тимот сега работи на собирање информации кои ќе им помогнат да сфатат што се случило и да го вратат Војаџер 1 во нормална работа.
Војаџерите 1 и 2 летаат повеќе од 47 години и се единствените две вселенски летала кои работат во меѓуѕвездениот простор. Нивната напредна возраст значеше зголемување на зачестеноста и сложеноста на техничките проблеми и нови предизвици за тимот инженери на мисијата.
Подготви: Ј. Ѓ.