И додека на Балканот се расправа за територии, историја, цркви….во ЕУ е актуелна и жешка една друга дебата која се однесува на иднината. Имено Германија како најголем производител на големите светски автомобилски брендови во последен момент го блокира новото законодавство во ЕУ за забрана на продажбата на нови автомобили што емитуваат CO2 од 2035 година.
Ова германска блокада во интерес на бизнисите на БМВ и Мерцедес во опаснот ја става целата стратегија на европскиот блок да стане климатски неутрален до 2050 година.
Забраната на ЕУ за мотори со согорување се чинеше завршена работа. И Европскиот парламент и земјите на ЕУ во Советот се согласија на закон со кој ќе се забрани продажбата на нови автомобили и комбиња што емитуваат CO2 од 2035 година, со што електричните возила требаше да станаат норма. Министрите на ЕУ денеска требаше да дадат конечно одобрение, но само ден претходно Германија го повлече својот глас ЗА.
Причината за ова германско изненадување се германските либерали, помал партнер во кабинетот на Шолц инаку традициоално близок до бизнис елитата во Германија. Либералите бараат Европската комисија да направи исклучок во законодавството што ќе дозволи продажба на возила со мотори со согорување, се додека тие користат т.н. е-горива.
Претседателката на Комисијата Урсула фон дер Лајен се состана со германската влада во неделата за да изврши притисок но во понеделникот Шолц јасно стави до знаење дека Берлин не отстапува додека Комисијата не претстави предлог за вклучување на е-горивата во законодавството од 2035 година.
Овој неочекуван пресврт во спроведување на стратегијата за климатски неутрална Европа отвори простор за други земји членмки кои исто така имаа свои колебања . Италија, Полска и Бугарија, исто така изразија приговори за законот на ЕУ па сега нема да зачуди ако Германија заедно со нив формира блокирачко малцинство што ја спречува ЕУ да го усвои мандатот за нулта емисија.
Сепак, не сите во Берлин сметаат дека тоа е добра идеја – особено Зелените кои исто така дел од владејачката коалиција.
„Секогаш е тешко кога наеднаш ќе излезеш со поинакво мислење во последните неколку метри од трката до целата“, се пожали пратеникот на Зелените Антон Хофрајтер, претседател на Комисијата за европски прашања на Бундестагот. „Со тоа, Германија ја коцка и довербата на европско ниво. Ова генерално не треба да се прави, без оглед на содржината на прашањето.
Расмус Андресен, пратеник на Зелените, исто така предупреди дека Берлин создава преседан што „сега ќе биде злоупотребен од другите земји на ЕУ, но и од актери во Европскиот парламент кои сакаат да се ослободат од Зелениот договор. Договорот меѓу Комисијата и германската влада сега станува клучен и многу политички релевантен“.
Андресен забележа дека Германија во минатото ги критикуваше земјите како Полска или Унгарија земање на ЕУ како заложник и закани дека ќе го блокираат законодавството во нивните битки со Брисел за владеењето на правото.
„Едноставно треба да разберете дека Германија, се разбира, не е која било земја, туку најголемата и економски најсилната земја-членка на ЕУ, кон која другите земји гледаат и секогаш до одреден степен се ориентираат“, рече тој. „И затоа ова е многу проблематично и може да доведе до фактот дека доверливоста – што е многу важна во европската демократија – ќе биде загарантирана малку помалку во иднина“. изјави Расмус Андресен, пратеник на Зелените.
Преземено од НоваТВ