Претходната влада во 2013 година се одлучи за затворање на македонскиот пазар за влез на странски оператори, иако две компании веднаш по донесувањето на Законот за железничкиот систем поднесоа барање за да сообраќаат на македонските пруги паралелно со државниот железнички оператор. Со измените во законот пред седум години, државата ја одложи либерализацијата на железничкиот пазар до влезот на Македонија во Европската Унија, со што дефинитивно им кажа „не“ на приватните оператори што сакаат да сообраќаат по овдешните пруги.
Податоците на Државниот завод за статистика директно покажуваат дали државата била во право или не со одлуката од 2013 година. Од тогаш до денес, за повеќе од двојно е зголемен обемот на превезена стока со камиони во патниот превоз во земјава. За разлика од нив, превезениот товар со возови не само што не се зголемил, туку обемот на превезена стока продолжил да опаѓа во изминативе шест години.
Дејан Трпевски, експерт за железнички систем, посочува дека доколку државата во 2013 година не ја прекинела либерализацијата на железничкиот систем, Железници на РСМ – Транспорт денес ќе беше реформиран и застанат на здрави нозе, а железницата ќе беше мотор на економскиот развој.
– Со непромислениот потег на затворање на либерализацијата на железничкиот систем, Македонија се врати 20 години наназад, а на стопанството кое е врзано за железничките услуги му се нанесе удар од кој уште не може да се опорави – посочува експертот Трпевски.
Целиот текст ТУКА