Ќе успееме ли за помалку од четири години да направиме Скопје да блесне во сиот свој сјај и да го претставиме во најдобриот културен центар досега, како би можеле пред светот да се гордееме со титулата „Европска престолнина на културата“ во 2028?
Доротеј Нешовски, интердисциплинарен автор, за Скопје „Европска престолнина на културата“ 2028, во изјава за Фронтлајн вели: Независната културна сцена да создаде живописни културни искуства!
„Скопје не само што може да биде домаќин на успешна програма ‘Европски град на културата’ во 2028 година, туку и да создаде трајно наследство на културна живост и поддршка за уметниците во годините што доаѓаат.
Да останеме позитивни со добра мисла дека работите ќе се развиваат и придвижат во една современост и ќе успееме да се презентираме како мапа во глобалната културна сцена. Ние можеме и ние сакаме да го гледаме Скопје во една нова културолошка средина. Сакаме да му помогнеме да биде со достоинство и повторно ќе цветаме од радост.
Размислувајќи за Скопје ‘Европски град на културата’ за 2028, она прво што ми доаѓа во мислите е изобилство на проекти, настани, една динамика како на фестивал, каде во неколку денови имате безброј настани меѓу кои се мислиш што попрво да постетиш и постигнеш.
Тоа е онаа прва мисла која сакам да ја доживеам во Скопје за 2028. 365 дена култура!
Но, од друга страна, ме загрижува менаџирањето на културата во поставките на локалната власт, како таа ги третира уметниците и нивните проекти, кои не секогаш се поддржани и гледани толку сериозно како низ очите на авторот. Прашање е колку се грижиме за авторите од минатото и сегашноста, какво културно наследство поседуваме, каков треба да биде брендот за 2028 кои ние треба да го продаваме на светот низ една видлива дизајнирана приказна. Дајте да се обидеме да покажеме дека ‘уметноста треба да биде продадена’ преку видлива дизајнирана стратешка приказна.
– Музеите и галериите и културните институции треба да добијат содржина и програма, независната сцена да создаде вон институционална програма за јавен простор во нови потенционални географски средини во која ќе се валоризира културата.
– Не само да бидеме град на културата, туку и третманот и условите да се подобруваат до 2028 во кои ќе достигнеме ниво за во иднина да сакаме да создаваме.
– Имаме уметници кои се бренд за градот, затоа и треба да почнеме веднаш да градиме дизајнирана стратегија да бидаат видливи и да ги создадеме како глобални автори, да се создадат дизајнирани публикации и уметнички книги со преставување на авторите и нивното творештво.
– Мора да имаме визија за Скопје како ‘Европски град на културата’ во 2028 година, која опфаќа и богата културна програма и фокус на подобрување на условите за уметниците и културните практичари и реализатори. Во овие неколку годинини имаме можност да ги тестираме можностите како пилот спремање за тоа што нè очекува и да бидеме спремни.
– Спроведување политики и програми за поддршка на локалните уметници и творци, вклучувајќи можности за финансирање, резиденции и програми за менторство од сите потекла и дисциплини да имаат еднаков пристап до поддршка и ресурси.
– Културно наследство
Прослава и зачувување на културното наследство на Скопје со истакнување на историјата, традициите и знаменитостите на градот. Разни иницијативи за дигитализирање и архивирање на културните артефакти, правејќи ги достапни за идните генерации.
– Развој на бренд
Работа со експерти за маркетинг и брендирање за кохезивен бренд- идентитет за Скопје како европски град на културата. Овој бренд треба да ги истакне уникатните културни понуди на градот и да го позиционира како дестинација за креативност и иновација.
– Активирање на јавен простор
Независната културна сцена да создаде живописни културни искуства на јавните простори низ градот. Ова може да вклучува привремени уметнички инсталации, улични изведби и настани во заедницата кои подеднакво ги ангажираат жителите и посетителите.
– Глобална видливост за локалните уметници
Стратегија за промовирање локални уметници на глобалната сцена, прикажувајќи ја нивната работа на меѓународни фестивали, изложби и конференции. Ова може да вклучи партнерства со културни организации и институции ширум светот.
– Ангажирање на заедницата
Вклучување на жителите во планирањето и спроведувањето на културните иницијативи, осигурувајќи се дека нивните гласови се слушаат и нивните потреби се задоволени. Негувајќи чувство на солидарност, гордост во културниот идентитет на Скопје“, изјави Нешовски.
Текстот е дел од 13 изјави на уметници и културни работници собрани во „ризницата“ на темата со наслов: За Скопје „Европска престолнина на културата“ 2028 – Од улична некултура, до културна метропола.
Поврзано:
За Скопје „Европска престолнина на културата“ 2028 – Од улична некултура, до културна метропола