ПРВА ЛИНИЈА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ДЕНЕС
  • ПОЛИТИКА
  • ФРОНТ
  • ОПШТЕСТВО
  • СВЕТ
  • ЕКОНОМИЈА
  • МАГАЗИН
  • КУЛТУРА
  • СПОРТ
  • ДОМА
  • ДЕНЕС
  • ПОЛИТИКА
  • ФРОНТ
  • ОПШТЕСТВО
  • СВЕТ
  • ЕКОНОМИЈА
  • МАГАЗИН
  • КУЛТУРА
  • СПОРТ
No Result
View All Result
ПРВА ЛИНИЈА
No Result
View All Result

Вселенското патување на луѓе до Марс е чекор поблиску по клучниот тест на нов тип на гориво

January 22, 2025 15:45
in TECH FRONT, ZOOM IN, ДЕНЕС, МАГАЗИН
Уметничка илустрација за вселенско летало напојувано со нуклеарен термички погон.
Фото: General Atomics

Уметничка илустрација за вселенско летало напојувано со нуклеарен термички погон. Фото: General Atomics

Share on FacebookShare on Twitter

Нов тип на гориво на реакторот за нуклеарен термички погон е успешно тестиран во Центарот за вселенски летови Маршал на НАСА, со надеж дека горивото би можело да ги однесе луѓето на Марс во не толку далечна иднина.

Доаѓањето до Црвената планета, како што стојат работите во моментов, ќе биде мисија на долги релации. Марс е во просек 140 милиони милји од Земјата. „Наместо тридневно патување на Месечината, астронаутите кои се упатени кон Марс би ја напуштале нашата планета на околу три години. Соочени со доцнење на комуникацијата до 20 минути во еден правец, можност за дефекти на опремата или медицински итни случаи и критична потреба да се рационализираат храна и залихи, астронаутите мора да бидат способни да се соочат со низа ситуации со минимална поддршка од тимови на Земјата. “, објаснува НАСА, додавајќи дека таквата мисија ќе бара од екипажот да биде самодоволен за долги периоди на патувањето.

НАСА – и сите други кои ја гледаат планетата за човечка мисија – повеќе би сакале да го скратат ова време на патување колку што е можно повеќе за да се осигура безбедноста на астронаутите. Освен што било друго, изложувањето на астронаутите на повисоки нивоа на радијација, без заштитната атмосфера на Земјата, не е идеално.

Сепак, ги достигнуваме границите колку далеку и брзо можеме да ги придвижиме луѓето – и сите работи што им се потребни за да живеат – низ вселената. Традиционалниот хемиски погон е премногу ограничен од сопствената маса. Потребно е многу за да се доведат вселенски бродови до добри брзини, а со користење на овие методи ќе бидат потребни најмалку шест месеци за да се стигне до Црвената планета, со повратно патување од приближно исто време.

Како такви, научниците разгледуваат други методи на погон, од импулсни плазма погони до соларни едра. Една ветувачка опција е Нуклеарниот термички погон (NTP).

„NTP системите работат со пумпање на течно гориво, најверојатно водород, преку јадрото на реакторот. Атомите на ураниум се раздвојуваат внатре во јадрото и ослободуваат топлина преку фисија. Овој физички процес го загрева погонот и го претвора во гас, кој се шири низ млазницата за да произведе потисок“, објаснуваат од Канцеларијата за нуклеарна енергија на САД..

Беше предложено дека класата системи за нуклеарен топлински и нуклеарен електричен погон (NTP/NEP) предложени како дел од програмата на НАСА за иновативни напредни концепти (NIAC) за 2023 година, може да го намали времето на патување до Марс на многу поподносливи 45 дена.

General Atomics Electromagnetic Systems (GA-EMS) развива гориво за системот NTP – и во неколку тестови со големо влијание во Центарот за вселенски летови Маршал (MSFC) на НАСА, извршени заедно со НАСА, горивото издржа максимална температура од 2.600 Келвини (2327 г. °C или 4220 °F).

„Неодамнешните резултати од тестирањето претставуваат критична пресвртница во успешната демонстрација на дизајнот на гориво за реакторите NTP“, рече во изјавата Скот Форни, претседател на GA-EMS. „Горивото мора да преживее екстремно високи температури и топла средина со водороден гас со кој вообичаено би се сретнал реактор NTP кој работи во вселената. Многу сме охрабрени од позитивните резултати од тестот кои докажуваат дека горивото може да ги преживее овие оперативни услови, што нè доближува до реализација на потенцијалот на безбеден, сигурен нуклеарен термички погон за мисии на цислунарните и длабоките вселенски мисии“.

Тестовите беа дизајнирани и за да се види дали горивото ќе ги издржи „екстремните оперативни услови“ на вселената.

„Според нашето најдобро знаење, ние сме првата компанија што го користи капацитетот за еколошки тест за компактниот елемент на гориво (CFEET) во НАСА MSFC за успешно тестирање и демонстрација на опстанливоста на горивото по термички циклус при репрезентативни температури на водород и стапки на рампа“, рече д-р. Кристина Бек, потпретседателка на GA-EMS за нуклеарни технологии и материјали.

Се разбира, ќе биде потребно дополнително дизајнирање и тестирање пред НАСА да размисли за усвојување на оваа технологија. Но, ако се биде во ред, ова би можело значително да го намали времето што би било потребно за луѓето да стигнат до Марс.

Подготви: Ј. Ѓ.

Next Post

(ВИДЕО) Синер го победи Де Минаур и се пласираше во полуфиналето на Австралија опен

НАЈНОВО

Скриншот

Џенифер Лоренс: Се чувствував одбиена – не поради филмовите, туку поради тоа што сум јас

October 28, 2025

ДИК ги објави конечните резултати за советници во 80 општини; Прегласување само во Шуто Оризари

October 28, 2025

Арсовска шири лажни вести: Директорот на „Комунална хигиена“ сè уште е во притвор и не потпишувал „во срце и душа сум ВЛЕН“

October 28, 2025

НАЈЧИТАНО

  • Арсовска до Мицкоски: Кога ќе бегаш за Будимпешта нема да те собере во гепек

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Почнува зимскиот распоред на летање, Скопје и Охрид добиваат 10 нови дестинации

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Бесплатен доплер на каротидни артерии на Неврологија во рамки на отворениот ден по повод Светскиот ден на мозочен удар

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Кај и да е ќе дојде и тој ден – овој е ретард

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Синдромот на „Газиместан“ ја тресе политичката сцена на Албанците

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

© 2023 Frontline.mk

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • ПОЛИТИКА НА ПРИВАТНОСТ
  • МАРКЕТИНГ
  • КОНТАКТ

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ДЕНЕС
  • ПОЛИТИКА
  • ФРОНТ
  • ОПШТЕСТВО
  • СВЕТ
  • ЕКОНОМИЈА
  • МАГАЗИН
  • КУЛТУРА
  • СПОРТ
  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • МАРКЕТИНГ

© 2023 Frontline.mk