ПРВА ЛИНИЈА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ДЕНЕС
  • ПОЛИТИКА
  • ФРОНТ
  • ОПШТЕСТВО
  • СВЕТ
  • ЕКОНОМИЈА
  • МАГАЗИН
  • КУЛТУРА
  • СПОРТ
  • ДОМА
  • ДЕНЕС
  • ПОЛИТИКА
  • ФРОНТ
  • ОПШТЕСТВО
  • СВЕТ
  • ЕКОНОМИЈА
  • МАГАЗИН
  • КУЛТУРА
  • СПОРТ
No Result
View All Result
ПРВА ЛИНИЈА
No Result
View All Result
Home МАГАЗИН

(ВИДЕО) Зошто најголемата река во светот Амазон нема мостови?

April 15, 2025 14:59
in ZOOM IN, ДЕНЕС, МАГАЗИН
Река Амазон. Фото: Скриншот

Река Амазон. Фото: Скриншот

Share on FacebookShare on Twitter

Реката Амазон, која се протега на околу 6.400 километри, е уникатна по тоа што нема ниту еден мост што ја преминува. Ова е особено изненадувачки со оглед на тоа што преку 30 милиони луѓе живеат во нејзиниот слив.

Иако реката Нил со приближно 6.650 км која тече низ 11 африкански земји и завршува во Средоземното Море, се смета за најдолгата река во светот, сепак убедливо најголема по волумен (проток на вода), река во светот е Амазон.

Амазон пренесува околу 209.000 м³/секунда вода во Атлантскиот Океан што е повеќе од следните 7 најголеми реки заедно.

И Должината ѝ е предмет на дебата. Со некои нови мерења (ако се смета изворот Апуримак во Перу), Амазон може да биде подолга од Нил – дури до 7.062 км.

​Но, зошто нема мостови на Амазон?

Постојат неколку причини за отсуството на мостови на реката Амазон:​

Географски и климатски предизвици: Во текот на влажната сезона, ширината на реката може да достигне до 48 километри, а нивото на водата се зголемува за околу 15 метри . Овие екстремни варијации го отежнуваат планирањето и изградбата на стабилни мостови.​

Недостаток на инфраструктура и потреба: Голем дел од реката тече низ ретко населени области со ограничена патна инфраструктура. Во овие региони, чамците и траектите се главните средства за преминување на реката, што ја намалува потребата за мостови .​

Еколошки и економски фактори: Изградбата на мостови во оваа област би можела да предизвика значителни еколошки последици, вклучувајќи го и зголемувањето на дефорастацијата. Дополнително, високите трошоци за изградба не се оправдани со оглед на ограничената економска корист.​

Според Валтер Кауфман, експерт за мостови од Швајцарскиот федерален институт за технологија, изградбата на мост преку реката Амазон не само што е технички предизвик, туку и едноставно – неоправдана. Причината е прозаична: речиси целиот тек од 6.920 километри поминува низ ретко населени региони, каде нема доволно развиена патна инфраструктура што би барала поврзување со мост.

На тие неколку места каде што има население покрај реката, жителите веќе користат чамци и траекти за превоз на луѓе и стоки. Таа практика е дел од нивниот секојдневен живот и функционира доволно добро за да не постои вистинска потреба од изградба на мост.

Кауфман дополнително истакнува дека природните услови на теренот се далеку од погодни за ваков вид инфраструктура. Околу реката се наоѓаат обемни мочуришта и меки, нестабилни почви, кои би наложиле изградба на долги пристапни вијадукти и длабоки темели – нешто што би ја направило инвестицијата исклучително скапа и економски неоправдана, особено во регион со толку мала густина на население.

Дополнителен проблем е и променливиот карактер на самата река. Во текот на годината, длабочината и ширината на Амазон значително варираат, што го отежнува и планирањето и изградбата на каква било постојана структура. Иако овие предизвици не се единствени за Амазон, нивната сериозност е особено изразена токму овде.

На кратко, не се работи само за техничка невозможност – туку за комбинација од географија, економија и рационална употреба на ресурсите, која ја прави изградбата на мост преку Амазон, барем засега, излишна идеја.

Мостови има на притоките на Амазон

Главниот тек на реката Амазон нема мостови, но постојат неколку мостови на нејзините притоки. На пример, Понте Рио Негро е мост долг 3.595 метри што го преминува Рио Негро, главна притока на Амазон, и ги поврзува градовите Манаус и Ирандуба во Бразил .​

Иако во моментов, нема мостови што го преминуваат главниот тек на реката Амазон, сепак, постојат предлози за изградба на мостови во иднина, но тие се соочуваат со значителни технички, економски и еколошки предизвици.​

Ј. Ѓ.

ФРОНТЛАЈН Е-БИЛТЕН

ПРЕТПЛАТИ СЕ НА Е-БИЛТЕНОТ НА ФРОНТЛАЈН И ДОБИВАЈ ГИ НАЈНОВИТЕ ВЕСТИ НА ТВОЈАТА Е-АДРЕСА

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

Tags: АмазонМостови

НАЈНОВО

Македонија одигра нерешено против Белгија во Скопје

June 6, 2025

Паднати дрвја, заглавени возила, сообраќајни пречки и поплавени дел од улиците во Скопје

June 6, 2025

Синер го победи Ѓоковиќ и се пласираше во финалето на Ролан Гарос

June 6, 2025

НАЈЧИТАНО

  • Маск сподели видео – Трамп на забави на сексуалниот престапник Епштајн, драматично влошување на односите

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Курбан Бајрам, најзначајниот празник во исламкиот верски календар по Рамазанскиот Бајрам

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Повредените Ангела и Андреј во пожарот во Пулс што се лекуваа во Белград, се враќаат дома

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • ЈПДП: Нема отстапки од планираниот период за пуштање на дел од автопатот Кичево-Охрид

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Зајкова: Нема нов предлог за измена на Кривичниот законик, немаме ниту еден закон за суштинска реформа во правосудството

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

© 2023 Frontline.mk

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • ПОЛИТИКА НА ПРИВАТНОСТ
  • МАРКЕТИНГ
  • КОНТАКТ

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ДЕНЕС
  • ПОЛИТИКА
  • ФРОНТ
  • ОПШТЕСТВО
  • СВЕТ
  • ЕКОНОМИЈА
  • МАГАЗИН
  • КУЛТУРА
  • СПОРТ
  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • МАРКЕТИНГ

© 2023 Frontline.mk