Откако првичното лансирање на Starliner на Боинг беше отфрлено минатата недела поради протекување на вентилот, НАСА би можела да се обиде да го направи уште еднаш подоцна оваа недела. Но, еден изведувач изненадувачки и јавно бара од агенцијата да го преиспита лансирањето, за кое предупреди дека може да заврши со катастрофа, пренесува„ Индипендент“.
ValveTech, компанија која дизајнира и произведува вентили и други компоненти за воздушни и воени апликации, издаде соопштение за печатот во кое се наведува дека вториот обид може да резултира со катастрофа што ќе се случи на лансирната рампа. Претседателот на ValveTech, Ерин Фавил, ја повика НАСА повторно да ги удвои безбедносните проверки и да ги преиспита безбедносните протоколи за да се увери дека Starliner е безбеден пред нешто катастрофално да им се случи на астронаутите и на луѓето на земјата.
„Старлајнер“ требаше да се подигне минатата недела, како што би бил првиот човечки вселенски лет на Боинг. Но, лансирањето беше одложено во последен момент кога беше откриен вентил за ослободување на кислород што трепери на ракетата Atlas на United Launch Alliance, возилото избрано да го носи Starliner во вселената. вентилот, за кој Асошиетед прес пиша дека можеби ги надминал своите 200.000 животни циклуси, зуеше гласно.
НАСА и нејзините партнери при лансирањето го изразија своето разочарување од најновиот неуспех, но звучеа решени да го решат проблемот и да продолжат со лансирањето подоцна. ValveTech очигледно не се чувствува толку сигурен, но мотивите на компанијата за јавно повикување на НАСА не се толку јасни.
ValveTech првично соработуваше со Aerojet Rocketdyne на дизајни на вентили за погонскиот систем на Starliner, но споровите ги наведоа двете компании да се разделат во 2017 година. Според Payload, ValveTech подоцна ја тужеше Rocketdyne, обвинувајќи ја компанијата за злоупотреба на нејзините трговски тајни. На ValveTech му беше доделена отштета од 850.000 долари, но нејзините обиди да добие дополнителни ограничувања наметнати на Rocketdyne не се остварија на суд.
Сега ValveTech ги преиспитува НАСА, Боинг и Аероџет за тоа како можеле да го „квалификуваат овој вентил за мисијата без соодветни придружни податоци или претходна историја или информации за наследство, што според неговото искуство е спротивно на протоколите за квалификација на воздушната индустрија, воспоставени од НАСА“.
Подготви: Ј. Ѓ.